بعد از کمپین حمایت از سیل زدگان ایرانی در سوریه، لبنان و عراق، این بار شیعیان فوعه و کفریا به کمک مردم ایران شتافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از نمایندگان مردم فوعه و کفریا در سوریه ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان ایران و تقدیم کمک‌های خود به نماینده رهبر معظم نقلاب در سوریه، آمادگی خود را برای اعزام به ایران اعلام کردند.

این افراد در دیدار با آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ضمن ابراز همدردی با مردم ایران کمک‌های خود را تقدیم کردند.

نمایندگان مردم فوعه و کفریا همراه با کمک‌های خود نامه‌ای را نیز برای حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کرده که در آن با تسلیت درگذشت شماری از ایرانیان در سیل اخیر و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان، برای خانواده‌های داغدار از خداوند قادر متعال طلب صبر و اجر جزیل مسئلت شده است.

کمک‌های مزبور از ساکنان دو شهرک فوعه و کفریا جمع آوری شده که پس از سه سال محاصره در تیرماه سال ۱۳۹۷ موفق به خروج از این دو شهرک شدند.

۶ هزار و ۹۰۰ تن از اهالی این دو شهرک واقع در شمال سوریه و نزدیک حلب ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۷ پس از سه سال محاصره از سوی تروریست‌ها به دنبال توافق صورت گرفته موفق به خروج از محاصره شدند.

بر اساس توافق مزبور قرار بر این شد که در ازای خروج یکهزار و ۵۰۰ تن از تروریست از اردوگاه یرموک در نزدیک دمشق و انتقال به شمال سوریه، ساکنان این دو شهرک نیز با نظارت بین المللی از فوعه و کفریا خارج شده و در دیگر مناطق سوریه اسکان داده شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار