وظیفه گفت: اگرچه نمی توان پیش بینی دقیقی از بارش ها داشت، اما اردیبهشت یکی از پربارش ترین ماه های کشور است.

اردیبهشت پربارش ترین ماه کشور است/استمرار بارش های سیلابی در مناطق جنوب غرب کشوراحد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اردیبهشت یکی از پربارش‌ترین ماه‌های کشور است، اظهار کرد: اگرچه نمی‌توان پیش بینی دقیقی از بارش‌های اردیبشهت داشت، اما بررسی‌های بلندمدت اقلیمی بدان معناست که بارش‌های نرمالی خواهیم داشت.

وی از احتمال وقوع سیل در فصل بهار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه بارش‌های بهاری همراه با رگبار و رعد و برق است، از این رو نمی‌توان موضوع سیل در برخی مناطق در این فصل را کتمان کرد. اما از الان نمی‌توان گفت که در کدام مناطق در اردیبهشت احتمال وقوع سیل وجود دارد.

وظیفه درباره آخرین وضع آب و هوای مناطق سیل زده بیان کرد: براساس بولتن‌های هواشناسی امشب و فردا بارش‌های قابل توجهی در جنوب غرب کشور خواهیم داشت به طوریکه میزان بارندگی در برخی مناطق حوزه جنوب غرب از ۵ تا ۶ میلی متر تا ۳۰ میلی متر است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به بارش‌های سیلابی در استان‌های سیل خیز مناطق جنوب غرب کشور طی امشب و فردا صبح، پیش بینی می‌شود که میزان آب و دبی آب رودخانه‌ها اُفت نکند.


بیشتر بخوانید: بارش باران در اغلب مناطق کشور/آسمان تهران با رگبار و رعد و برق همراه است


به گفته وی، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از فردا تا آخر هفته بارش‌های چندانی در جنوب غرب کشور و استان‌های سیل خیز نداریم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره آخرین وضع آب و هوای دیگر مناطق کشور گفت: روز دوشنبه در ارتفاعات البرز، شمال تهران، قزوین، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های مناسبی داریم، اما احتمال سیلابی شدن در این مناطق کم است. ضمن آنکه فردا برای استان‌های شمال غرب خراسان رضوی و مشهد احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها انتظار می‌رود.

وظیفه در خصوص آب و هوای مناطق استان‌های شمالی گفت: امروز در استان گیلان و غرب مازندران بارندگی داریم، اما میزان بارش چندان قابل توجه نیست.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه روز دوشنبه شدت بارش در نیمه شرقی گیلان، کل مازندران و گلستان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: البته میزان بارش در این مناطق سیل آسا نیست و تنها این میزان بارندگی و ذوب شدن برف می‌تواند منجر به بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها شود.

انتهای پیام/

 وقوع سیل در فصل بهار در برخی مناطق را نمی توان کتمان کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
چقدر خوب است اگر بسرعت یک طرح ملی مهار سیلاب در مناطق سیل خیز کشور آماده شود و با کمک جوانان همان مناطق و داوطلبان سایر نقاط کشور به اجرا در آید، این طرح می تواند ایجاد کانال عمیق در نقاطی و ایجاد دیواره در نقاط دیگری باشد.
آخرین اخبار