­ژاپن به تصمیم روسیه برای برگزاری رزمایش در جزایر مورد اختلاف دو کشور اعتراض کرد.

اعتراض ژاپن به تصمیم مسکو در خصوص برگزاری رزمایش در جزایر مورد مناقشهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ­ژاپن به تصمیم روسیه برای برگزاری رزمایش در جزایر مورد اختلاف دو کشور اعتراض کرد. خبرگزاری کیودوی ژاپن روز پنجشنبه به نقل از وزارت خارجه این کشور نوشت این اقدام با موضع توکیو در برابر سرزمین‌های شمالی (ژاپنی‌ها جزایر کوریل را این گونه می‌خوانند) همخوانی ندارد.

پس از اعلام برگزاری این رزمایش از ۴ تا ۱۲ آوریل، توکیو اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری کیودو، روسیه در ماه مارس نیز اقدام به برگزاری رزمایش در جزایر کوریل کرد. این رزمایش با حضور حدود ۵۰۰ نیرو برگزار شد. براساس این گزارش، رزمایش با این هدف برگزار شد که تضمین شود روسیه در مذاکرات برای دستیابی به پیمان صلح با ژاپن، دست برتر را دارد.

از آنجا که روسیه و ژاپن، پس از پایان جنگ جهانی دوم پیمان صلح امضا نکرده اند، دو کشور روابط پیچیده‌ای را تجربه می‌کنند. این توافقنامه به دلیل اختلاف بر سر چهار جزیره ایتوروپ، کناشیر، شیکوتان و هابومی، امضا نشده که تحت کنترل روسیه است، اما ژاپن نیز بر آن‌ها ادعای مالکیت دارد.

دو طرف از سپتامبر گذشته مشغول گفتگو بر سر امضای پیمان صلح بوده‌اند. این مذاکرات در چارچوب اعلامیه ۱۹۵۶ دنبال می‌شود که براساس آن، درپی انعقاد پیمان صلح با روسیه، ژاپن، کنترل جزایر هابومی و شیکوتان را در اختیار می‌گیرد. در این اعلامیه درباره جزایر ایتوروپ، کناشیر اظهارنظر نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، روسیه ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار