حدود ۸۸ هزار نفر روز در مدارس کهگیلویه وبویراحمد اسکان داده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۹۴ مدرسه برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در تعطیلات نوروز ۹۸ پیش‌بینی شد که از ۲۸ اسفندماه پارسال تاکنون ۱۲ هزارو و ۲۰۷ خانوار در این مدارس اسکان شدند.

اردشیر یاری با اشاره به اینکه حدود هزار و ۴۹۱ اتاق در قالب ۱۹۴ مدرسه در تعطیلات نوروز پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی بود، افزود:با توجه به بارش‌ها در ایام نوروز، مدارس و سالن‌های ورزشی نیزبرای مواقع اضطراری و بحرانی پیش‌بینی شده بود که دراین مدت به مسافران غیرفرهنگی نیز در این مدارس خدمات ارائه شد.

وی گفت:باشگاه‌های فرهنگیان در شهر‌های یاسوج و گچساران، خانه‌های معلم در همه شهرستان‌های استان و مدارس غیر‌دولتی برای اسکان گردشگران و مسافران نیزدر ایام تعطیلات نوروز ۹۸ درنظر گرفته شد.

یاری ادامه داد:در تعطیلات نوروز پارسال حدود ۱۶ هزار خانواده شامل ۱۲ هزار و ۷۹۵ خانواده فرهنگی و سه هزار و ۱۴۸ خانواده غیرفرهنگی در مدارس و ظرفیت‌های اسکان آموزش و پرورش اسکان شدند.

استان کهگیلویه وبویراحمد با مساحت حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع دارای ۹ شهرستان، سرزمینی نسبتاً مرتفع و کوهستانی است که به سرزمین آبشار‌های خروشان معروف است.

کهگیلویه و بویر احمد از شمال با چهار محال بختیاری، از شمال غرب با استان اصفهان، از شرق با استان فارس، از غرب با استان خوزستان و از جنوب با استان بوشهر هم جوار است که هر ساله شاهد تعداد زیادی از گردشگران و مسافران است.

انتهای پیام/د

اسکان حدود ۸۸ هزار نفر روز در مدارس کهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها: گردشگری ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.