مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک از مهار شدن ۴ سیلاب بزرگ توسط سد کرخه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد یزدانی، مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک گفت: سد و نیروگاه کرخه در کنترل و مدیریت آب خوزستان و مقابله با حوادث و کاهش خسارت‌های احتمالی موفق عمل کرده و تاکنون ۴ سیلاب بزرگ را در استان مدیریت و مانع ایجاد خسارت برای شهروندان شده است.

وی افزود: هیچ گونه سرریزی قرار نیست در سد کرخه و اندیمشک اتفاق بیفتد و با توجه به تمهیداتی که انجام شده در این زمینه جای نگرانی نیست و علی‌رغم شدت بارندگی در بستر‌های آبی مربوط به سد کرخه با توجه به مدیریت آب و تمهیدات پیش‌بینی شده آمادگی لازم در شهرستان برای باران وجود دارد و این سد ۴ سیلاب بزرگ را مهار کرد.

یزدانی عنوان کرد: احتمال وقوع باران گسترده و افزایش ورودی آب به سد کرخه در اردیبهشت‌ماه نیز وجود دارد و سد کرخه با تمام ظرفیت و توان خود برای تأمین نیاز شهروندان و مقابله با حوادث احتمالی آماده است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک گفت: امسال سد کرخه ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب آورد داشته و خروجی سد کرخه نیز ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب بوده که آورد آب به سد و نیروگاه کرخه در بلندمدت ۱۱۶ درصد و نسبت به سال آبی گذشته ۳۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

مهار سیلاب در سد کرخه

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.