معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: حدود ۲۰۰ مترمکعب برثانیه از سیلاب کارون از طریق این سیلاب بر به تالاب شادگان منتقل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: کانال های قدیمی و جدید سیلاب بر بحره در روزهای اخیر فعال شده و پس از سال ها بخشی از سیلاب رودخانه کارون را به تالاب شادگان منتقل می کند که در کنترل سیلاب در مقطع اهواز بسیار موثر است.

وی افزود: جریان آب کارون در اهواز، دبی کارون در مقطع شهر اهواز انروز ۲ هزار و ۴۲۴ مترمکعب برثانیه است.

لشکری بیان داشت: ظرفیت سد کرخه ۵.۲ مترمکعب است و ورودی آب به سد ۷۸۴ و خروجی آن ۷۰۰ مترمکعب است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: خروجی سد دز در ۲ روز گذشته روی یک هزار و ۸۲۰ مترمکعب برثانیه بود و ورودی به این سد امروز یک هزار و ۳۳۰ مترمکعب برثانیه است؛ ذخیره فعلی این سد ۲.۴ میلیارد مترمکعب است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سد گتوند علیا (کارون) تا امروز بیش از ۴ میلیارد مترمکعب آب ذخیره داریم؛ همچنین ورودی و خروجی این سد یک هزار و ۳۰۴ مترمکعب برثانیه است وذخیره کنونی این سد مارون ۱.۶ میلیارد مترمکعب، و ورودی آن ۲۵۲ و خروجی آن ۴۰۵ مترمکعب برثانیه است.

وی گفت: به دنبال ایجاد ظرفیت خالی در سد‌ها برای کنترل سیلاب‌های آینده هستیم، اما هنوز نتوانسته ایم حجم خالی مورد نظر را به دست آوریم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار