وزارت دفاع آمریکا از ورود یک فروند ناوشکن رادارگریز «یو‌اس‌اس کلاس زاموالت» از ناوگان نیروی دریایی این کشور به بندر آلاسکا خبر داد.

استقرار ناوشکن رادارگریز نیروی دریایی آمریکا در بندر آلاسکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ناوشکن رادارگریز «یو اس اس زاموالت» ۲۳ ماه جاری میلادی وارد بندر کیتچیکان آلاسکا شد.

این ناوشکن رادارگریز متعلق به ناوگان سوم نیروی دریایی آمریکا است و مناطق شمالی و شرقی اقیانوس آرام را تحت پوشش دارد. ورود ناوشکن پنهانکار کلاس زاموالت به بندر آلاسکا بخشی از عملیات همیشگی آن در بخش شرقی اقیانوس آرام است.

نماینده وزارت دفاع آمریکا از پاسخ به پرسش‌ها درباره مقصد بعدی ناوشکن یو اس اس زاموالت خودداری کرد. مدت زمان توقف این ناوشکن آمریکایی در بندر آلاسکا نیز همچنان نامشخص است.

ساخت ناوشکن یو اس اس زاموالت سال ۲۰۰۹ آغاز شد. این ناوشکن به منظور به‌کارگیری فناوری پنهانکاری برای کاهش ردیابی و تشخیص آن از سوی دشمن طراحی شد. ناوشکن یو اس اس زاموالت با استفاده از ویژگی پنهانکار بودن از دسترس ناوبری‌های دشمن در امان بوده و در حال حاضر یکی از مدرن‌ترین ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قدرت نظامی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
چه قيافه عجيبي داره آدم ياد تابوت ميفته
آخرین اخبار