رقابت انویدیا و اینتل برای بهترین شدن در جهان

انویدیا با سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه فناوری، برای تبدیل شدن به بهترین شرکت سخت افزاری در جهان با اینتل وارد رقابت شد.

رقابت انویدیا و اینتل برای بهترین شدن در جهان///دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت زیادی است که انویدیا قصد رقابت با اینتل را دارد و این رقابت را روز به روز، با سرمایه‌گذاری‌های مختلف گرم‌تر می‌کند. مدارکی جدید به دست آمده است که نشان می‌دهد این شرکت رقابت دیرینه خود با اینتل را به صورت جدی‌تر دنبال می‌کند. بر اساس منابع معتبر، انویدیا مبلغی را پیشنهاد داده است تا شرکت ملانوکس، شرکتی معتبر در زمینه ساخت تراشه و معتبر در فناوری شبکه و سیستم‌های باکیفیت را خریداری کند.

در صورتی که اعلام نشده است انویدیا چه میزان برای خرید این شرکت پیشنهاد داده است برخی از رسانه‌ها مانند رویترز اعلام کرده‌اند که مبلغ پیشنهادی انویدیا ۷ میلیارد دلار بوده است. این مبلغ یک میلیارد دلار بیشتر از پیشنهادی است که چند ماه پیش، شرکت اینتل برای خریداری این شرکت به ملانوکس پیشنهاد کرده بود.

ملانوکس و اینتل در اخبار اخیر هیچ صحبتی نکردند و مسئولان انویدیا هم برای ابراز نظر در دسترس نبوده‌اند. همچنین گفته می‌شود زیلینکس در این سرمایه‌گذاری وارد شده باشد اما رویترز اعتقاد دارد که انویدیا در شرف این است تا از خرید طلایی خود در تاریخ یازدهم مارس رونمایی کند.

در حالی که دلایل اصلی عقد این قرارداد مشخص نیست، انویدیا انگیزه‌های بیشتری برای خرید ملانوکس خواهد داشت که ممکن است شما هم برخی از آن‌ها را بدانید. یکی از این انگیزه‌ها می‌تواند کمک به سرورها، ابررایانه‌ها و موقعیت‌های دیگری باشد که در آن پردازنده‌های زیادی به صورت همزمان در حال کار کردن هستند. در عین حال، انویدیا با این کار می‌تواند به صنعت خودروهای خودران یا حتی اتصال سریع بین واحدهای پردازش و یا رایانه‌های گیمینگ کمک بزرگی انجام دهد.

این اقدام برای اینتل می‌تواند یک حرکت دفاعی باشد. اینتل و ملانوکس هر دو تمرکز خود را روی بازار فناوری InfiniBand گذاشته‌اند؛ فناوری که باعث می‌شود به کمک آن دستگاه‌های رایانه‌های شاخه‌ای به هم متصل شوند و این هدف‌های مشترک بین این دو شرکت می‌تواند زمینه‌ای باشد تا دست انویدیا، AMD یا دیگر شرکت‌ها به ملانوکس نرسد. ملانوکس همچنین می‌تواند به اینتل در زمینه رایانه‌های فوق سریع و فناوری‌های دیگر که به اتصال سریع نیاز دارند، کمک کند و هدف‌های بیشتری در این باره با کمک هم داشته باشند.


بیشتر بخوانید: فروش نوت‌ بوک ۹ سامسونگ به زودی آغاز می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

اعلام جنگ انویدیا به اینتل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار