اپل سال ۲۰۲۰ از آیفون خود با قابلیت 5G رونمایی می‌کند

مدیر اجرایی اینتل رونمایی قابلیت 5G گوشی‌های اپل در سال ۲۰۲۰ را تائید کرد.

..به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انتظاری که طرفداران اپل از این شرکت دارند این است که تا سال ۲۰۲۰ گوشی خود با قابلیت پشتیبانی از نقطه اتصال 5G را معرفی نکند. خبری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است نیز این مسئله را تائید می‌کند. بر طبق این خبر مدیران اینتل گفته‌اند که پردازنده‌های مودم 5G این شرکت تا سال ۲۰۲۰ در هیچکدام از گوشی‌های اپل استفاده نخواهند شد. در حال حاضر، اپل بزرگترین مشتری اینتل برای تراشه‌های مودم همراه آن است و این بازه زمانی یک ساله به نظر ما هم منطقی می‌آید.

در رویداد رسمی اینتل که امروز در پالو آلتو کالیفرنیا برگزار شد، ساندرا ریورا، رئیس شرکت اینتل گفت که تولیدکنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند که نمونه‌هایی از این تراشه را امسال دریافت کنند. با این حال این شرکت انتظار ندارد از تراشه‌هایش در گوشی‌های جدید سال ۲۰۱۹ استفاده شود. در ماه نوامبر خبر‌هایی شنیدیم که از ورود قابلیت 5G به دستگاه‌های اپل در سال ۲۰۲۰ اطلاع می‌داد. گفته می‌شود این دستگاه‌ها از تراشه مودم ۱۰ نانو متری ۸۱۶۱ اینتل استفاده خواهند کرد. گفته می‌شود سقوط کنونی اپل به دلیل استفاده از تراشه مودم سابق کوالکام است و این بدین معنی است که اپل از مودم Snapdragon X55، 5G بر روی دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده نخواهد کرد.

در ماه گذشته، طی پرونده FTC v کوالکام، تونی بلینینز، یکی از مدیران اپل، شهادت داد که این شرکت در حال بررسی تراشه‌های مودم 5G سامسونگ و MediaTek است. همچنین برخی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این بود که اپل در سال ۲۰۲۰ برای تولید تراشه‌های مودم 5G منحصر‌به ‌فرد خود آماده خواهد شد. در حالی که به نظر می‌رسد اپل در نهایت تراشه مودم 5G خود را طراحی کند، زمان مشخصی برای آن تعیین نشده است.


بیشتر بخوانید: نوت ۱۰ با یک پردازنده ۷ نانومتری عرضه خواهد شد


انتهای پیام/

گوشی اپل با قابلیت 5G

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار