حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب از تعیین دو شرط برای بازگشت سوریه به این اتحادیه خبر داد.

اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه دو شرط گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت بازگشت سوریه به این اتحادیه به وجود توافق میان اعضای آن درباره پذیرش موضع نظام سوریه در خصوص حل سیاسی بحران این کشور و رابطه با ایران بستگی دارد.

حسام زکی روز چهارشنبه و در حاشیه نشست مقدماتی برای برگزاری جلسه وزیران خارجه عرب در خصوص بازگشت فعالیت سوریه به اتحادیه عرب گفت: اگر میان اعضای اتحادیه درباره بازگشت نظام سوریه به این نهاد عربی و پر کردن کرسی خالی آن توافق وجود داشته باشد، این کار محقق خواهد شد، اما اگر توافق حاصل نشود، بازگشت سوریه محقق نخواهد شد.

وی افزود: موافقت و مخالفت اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به دیدگاه اعضای این اتحادیه درباره موضع دمشق پیرامون حل سیاسی بحران سوریه و رابطه با ایران بستگی دارد. اگر اعضای اتحادیه عرب از مواضع نظام سوریه درباره این دو موضوع رضایت داشته باشد، با بازگشت سوریه موافقت و اگر رضایت نداشته باشند، مخالفت خواهند کرد.

او در پاسخ به سئوالی درباره نحوه بررسی مسئله بحران سوریه و کرسی خالی این کشور در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه در تونس گفت: بحران سوریه در دستور کار نشست تونس قرار دارد و تصمیماتی در این باره گرفته خواهد شد.

محمود عفیفی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب یکشنبه گذشته در کنفرانس خبری گفته بود موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در دستور کار نشست سران عرب در تونس در اواخر ماه مارس قرار ندارد.

نشست وزیران امور خارجه عرب در روز جمعه به منظور تدارک و آماده سازی سی امین نشست سران اتحادیه عرب برگزار می‌شود. نشست سران عرب یکشنبه آینده در تونس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، اتحادیه عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار