وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از دو مورد شناسایی و رهگیری بمب‌افکن آمریکایی بی-۵۲ توسط جنگنده سوخو-۲۷ این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

جنگنده‌های روسی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بار بمب‌افکن آمریکا را اسکورت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های سوخو-۲۷ روس، طی ۲۴ ساعت گذشته دو بار بمب افکن استراتژیک بی-۵۲ اچ نیروی هوایی آمریکا را بر فراز آب‌های بین المللی دریای بالتیک رهگیری کرده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: دو هواپیمای آمریکایی از سوی سامانه‌های کنترل‌ حریم هوایی روسیه در فاصله قابل توجهی از مرز‌های این کشور شناسایی شدند. بنابر بیانیه وزارت دفاع روسیه خدمه جنگنده‌های سوخو-۲۷ به بمب افکن استراتژیک آمریکا اجازه نزدیک شدن به مرز‌های این کشور را ندادند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروی هوایی آمریکا طی ۱۰ روز گذشته ۷ پرواز را بر فراز آب‌های دریای بالتیک صورت داده است.

هواپیما‌های آمریکا و سازمان  پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سال ۲۰۱۴ به طور مرتب در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال پرواز هستند. شبکه خبری سی ان ان استقرار واحد‌های نظامی آمریکا در منطقه را همزمان با پنجمین سالگرد الحاق کریمه، در ۱۸ مارس سال ۲۰۱۴، هشداری برای روسیه دانست.

وزارت دفاع روسیه هفته پیش گزارش داد یک بمب افکن بی-۵۲ متعلق به نیروی هوایی آمریکا، ۱۵اُم ماه میلادی جاری در حال پرواز بر فراز آب‌های دریای بالتیک و هم‌راستا با آب‌های روسیه مشاهده شد و پس از ردیابی توسط پدافند هوایی روسیه از مسیر خود بازگشت. پیش از این نیز پلین رادار، یک منبع ردیابی آنلاین گزارش داد بمب‌افکن بی-۵۲ یو اس‌ای اف که دارای قابلیت هسته‌ای است، با شماره ثبت ۶۱-۰۰۰۹ بر فراز دریای بالتیک در حال پرواز بوده و به شبیه سازی بمباران پایگاه ناوگان بالتیک روسیه مشغول بوده است.

سال ۲۰۱۷ آخرین باری بود که بمب افکن بی-۵۲ بر فراز آب‌های دریای بالتیک و در نزدیکی مرز‌های روسیه عملیات انجام داده بود. در آن زمان پدافند هوایی روسیه یک جنگنده سوخو-۲۷ خود را به پرواز درآورد و از پیشروی بمب افکن آمریکایی جلوگیری به عمل آورد و تا خارج شدنش از منطقه مرزی آن را همراهی کرد. ماه گذشته نیز ارتش روسیه اعلام کرد جنگنده سوخو-۲۷ موفق به شناسایی و رهگیری یک هواپیمای جاسوسی سوئدی در نزدیکی مرز‌های این کشور شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار