رئیس اداره هواشناسی بوکان از افزایش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت مدت مشابه پارسال در این شهرستان خبرداد.

اسماعیل کامیاب نسب رئیس اداره هواشناسی بوکان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: میزان بارش‌های سال زراعی جاری در این شهرستان با ٤۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۳٤۰ میلیمتر رسیده است.

وی افزود: متوسط دمای هوای این شهرستان در سال جاری ۷/٦ درجه سانتی گراد است که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت آن ۱/۸ درجه سانتی گراد افزایش یافته است.

کامیاب نسب یادآور شد: موج بارشی موجود، فردا از منطقه شده و یک سامانه بارشی جدید در روز ۱۵ فروردین ماه سال آتی، وارد استان می‌شود.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش‌ها می‌کند و علاوه بر آن ٦ ایستگاه باران سنجی در روستا‌های یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره، سیمینه و زلفیله وجو دارد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی است.
 
انتهای پیام/م
 

بارندگی‌ها در بوکان ۴۰ درصد افزایش دارد

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.