فرماندار بوکان از افزایش ۱۴۰ میلیمتری بارندگی ها در این شهرستان خبرداد.

افزایش ۱۴۰ میلیمتری بارندگی ها در بوکانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جمال خسروی فرماندار بوکان با اشاره به بارش باران در شب گذشته اظهار داشت: میزان بارش از شب گذشته تا کنون حدود ۹ میلیمتر بوده که از اول سال زراعی جاری تاکنون ۲۶۰ میلیمتر بارندگی در این شهرستان روی داده و این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۲۱ میلیمتر بوده و که حدود ۱۴۰ میلیمتر افزایش بارندگی داشته ایم.

وی با بیان اینکه امسال با  توجه  به مقایسه آمار های بلند مدت ۱۵ ساله، شاهد افزایش حدود ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در سطح شهرستان بوکان بوده ایم ، افزود: با توجه به میزان بارش های زیاد در حوضه بالا دست رودخانه سیمینه رود ، احتمال سیلاب وجود داشته، لذا ساکنین محترم روستا های حاشیه رودخانه به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه از تردد و توقف در حاشیه، حریم و بستر خوداری نمایند.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش ها می کند و علاوه بر آن شش ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ،سیمینه و زلفیله وجو دارد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان های مهاباد ، میاندوآب ، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر ترین شهر های ایران به شمار می رود.

شهرستان بوكان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا ها می باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/م

افزایش بارندگی ها در بوکان

برچسب ها: استانداری ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.