رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌غربی از آغاز سرشماری پرندگان از دوازدهم دی ماه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،امید یوسفی رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز سرشماری پرندگان از ماه آینده در استان گفت: سرشماری پرندگان در ۷۰ زیستگاه آبی آذربایجان‌غربی از جمله سد، دریاچه ارومیه و تالاب  از ۱۲ دی ماه به مدت ۲۰ روز آغاز می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی بیش از ۱۰۰ زیستگاه آبی وجود دارد، اما ۷۰ زیستگاه، قابلیت سرشماری داشته و برنامه سرشماری نیز با حضور ۵۰ نفر از کارشناسان و محیط‌ بانان اداره کل حفاظت محیط‌ زیست و با مشارکت و همکاری پرنده‌شناسان استان انجام می‌شود.
 
رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌غربی گفت: کار سرشماری از پستانداران نیز هم‌اکنون به علت بارندگی در شهرستان‌های سطح استان متوقف شده و پس از مساعد شدن آب و هوای جوی، برنامه سرشماری دوباره آغاز می‌شود.
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل سرما مثل پاییز و زمستان، پرندگان و پستانداران تشکیل گله می‌دهند سرشماری آن‌ها راحت‌تر است در حالی که در فصل گرم سال مثل تابستان به صورت پراکنده بوده و سرشماری آنان به سختی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
 

آغاز سرشماری پرندگان در آذربایجان غربی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.