مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت:با حفظ مراتع می‌توان از خشکسالی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،در سومین روز از گرامیداشت هفته منابع طبیعی،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی درمراسم نماز جمعه شهرستان ارومیه حضور یافت و قبل از خطبه‌های نماز جمعه به تببین سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پرداخت.
 
میرصمد موسوی با اشاره به نامگذاری سومین روز هفته منابع طبیعی گفت: باتوجه به چالش‌های پیش‌روی قرن ۲۱ که ناشی از کم آبی، بیان‌زایی وتغییر اقلیم آب و هوایی است،باید مردم در کاشتن درخت و نهال اهتمام ویژه ای داشته باشند، تا در حفظ فضای سبز و محیط زیست خود کمک کنند.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه گفت: با توجه به آماری که مسئولان هواشناسی اعلام کرده‌اند امسال متوسط دمای کشور یک درجه افزایش یافته و در استان مانیز یک و نیم درجه افزایش را نشان می دهد.
 
وی ادامه داد: هر یک درجه گرم‌تر شدن هوا موجب افزایش ۶ درصدی تبخیر می‌شود که این موضوع در گذر زمان به معنی افزایش خشکسالی می‌باشد.

موسوی با اشاره به اینکه  با حفظ مراتع می‌توان از خشکسالی جلوگیری کرد افزود:مرتع‌ها موجب حفظ آب می‌شوند پس با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌روی کشور و گرم شدن دمای هوا و حرکت به سمت خشکسالی موثرترین راه جلوگیری از خشکسالی حفظ مراتع و جنگل‌ها می‌باشد.
 
موسوی در ادامه تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که محیط زیست و فضای سبز متعلق به همه مردم و جزو بیت‌المال هستند و  باید در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشا باشیم.
 

مردم در انجام معاملات قولنامه‌ای دقت بیشتری داشته باشند

 
وی در ادامه به معاملات قولنامه‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که مردم باید توجه داشته باشند خرید و فروش زمین‌هایی است که به صورت قولنامه معامله می‌شوند و باید قبل از انجام چنین معاملاتی از انفال نبودن و کاربری زمین‌ها مطمئن شوند.
 
گفتنی است در حاشیه نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی، معاونان، رئیس منابع طبیعی شهرستان ارومیه و کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان، میز خدمت برپا و نمازگزاران سؤالات و درخواست‌های خود در حوزه منابع طبیعی را به صورت چهره به چهره با مسئولین مطرح و پاسخ خود را دریافت کردند.
 
در پایان نماز جمعه هم به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، نهال رایگان بین نمازگزاران توزیع شد.
 
انتهای پیام/م
 
 
برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.