امام جمعه خوی گفت: امروز تخریب و آسیب زدن به منابع طبیعی یکی از مشکلات اساسی کشور‌های جهان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعدازتوصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا با اشاره به ۱۵ اسفند ماه آغاز هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری گفت: امروز تخریب و آسیب زدن به منابع طبیعی یکی از مشکلات اساسی کشور‌های جهان است.
 

وی ادامه داد:قطع کردن درختان در جنگلها، آتش سوزی در مراتع، تصرف اراضی طبیعی، آسیب زنی به گیاهان دارویی، دامداری‌های بی رویه-تخریب جنگلهاآلوده کردن آب‌ها وساخت و ساز‌های بی رویه از جمله مواردی بودند که به منابع طبیعی آسیب می‌زنند.

خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: با توجه به تعطیلات ایام نوروز ضرورت دارد هموطنان عزیز توجه جدی به منابع طبیعی، جنگل‌ها و فضای سبز و مراتع و کشت زار‌های مردم عنایت ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام شکوری  با تبریک ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری نیز اظهار داشت: روز‌های ۱۴ الی ۲۱ اسفند ماه به نام هفته نیکوکاری نامگذاری شده است جهت جمع آوری هدایا و کمک‌های مردم در آستانه سال جدید به خانواده‌های نیازمند از طریق کمیته‌های امداد کشورپیشنهاد می‌شود همشهریان کمک‌ها و هدایای نقدی و جنسی خود را بصورت خانواده‌ای و فامیلی پرداخت کنند که برای کودکان و جوانان جنبه آموزشی دارد.

علل و ریشه‌های ناکامی نوع انقلاب‌های جهان

حجت الاسلام شکوری در بخش پایانی خطبه دوم با مرور به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری نیز اظهار داشت: بخش اول این بیانیه اشاره به ناکامی نوع انقلابهاست که اظهار داشتند از میان ملت‌های تحت ستم کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد و در میان ملت‌هایی که انقلاب کردند کمتر دیده شده است که توانسته باشند کار را به نهایت برسانند.

وی در مقام توضیح اظهار داشت: در مورد ملت‌های تحت ستمی که قدرت و توان راه اندازی انقلاب علیه استعمار و استبداد ندارند چند عامل اساسی ازجمله:فقر سیاسی، فقر فرهنگی و فقر اقتصادی حاکم بر چنین جوامع، حاکمیت قطعی استبداد داخلی و استعمار خارجی مسلح و مسلط، اختلافات جدی حاکم بر مردم با برنامه ریزی حاکمیت ونبود رهبری قوی و مخلص همراه با پشتوانه مردمی وجود دارد.

خطیب نمازجمعه خوی، در بخش دیگر از سخنان خود گفت::، اما علل ناکام ماندن انقلاب‌ها و به نتیجه نهایی نرسیدن آن‌ها را می‌توان در موارد از جمله:سازش رهبران با دشمنان انقلاب، ترسیدن حاکمان از تهدید دشمنان، خستگی انقلابیون از ادامه مسیر، اختلاف و تفرقه و اطاعت نکردن از رهبری، بوجود آمدن سیر ارتجاعی و مسخ ارزشها، دنیا طلبی و رفاه زدگی-بی عدالتی و ستمگری، عدم عبرت آموزی از شکست و انحطاط حاکمان و ملل دیگرونفوذ عوامل دشمن در ارکان حاکمیت اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.