مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی لازم است.

ضرورت مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سلطانعلی ولیزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان این‌که مصارف خانگی آب شرب در ماه پایانی سال افزایش می‌یابد، اظهارداشت: انجام خانه‌تکانی باعث افزایش مصرف آب می‌شود.
وی افزود: افزایش میزان مصرف آب در ایام خانه‌تکانی باعث افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق شهری می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: ضروری است مشترکین برای جلوگیری از افت فشار آب و هدررفت آن هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی این کالای با ارزش دقت بیشتری داشته باشند.
ولیزاده میانگین مصرف آب توسط مشترکین آبفای شهری در سال گذشته را بیش از ۱۷۰ لیتر در شبانه‌روز دانست و تصریح کرد: این میزان مصرف روز‌های پایان سال و هنگام خانه‌تکانی به صورت محسوسی افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام خانه‌تکانی گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی در این ارتباط می‌توانند زمینه همکاری شهروندان را در مصرف بهینه آب فراهم آورند.
ولیزاده گفت: اصلاح برخی روش‌های نادرست مصرف آب از هدر رفت آب تا حدود زیادی جلوگیری خواهد کرد.
ولیزاده یادآور شد: با وجود مصرف زیاد آب در ایام پایانی سال، شرکت آبفای خوی تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن نوسان و افت فشار آب به کار خواهد بست.
رئیس هیئت مدیره شرکت، با اشاره به وضعیت آب و کمبود بارندگی در سال جاری، توجه به راه‌های صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست وگفت:شهروندان باید از مصرف بی رویه و غیر اصولی آب اجتناب کنند.
وی با بیان اینکه بهتر است برای شستشوی فرش از قالیشویی و خودرو از کارواش استفاده شود اظهار داشت: در این خصوص فرش‌ها و خودرو‌ها با ترکیب آب و هوا شستشو می‌شوند که در صرفه جویی آب موثر هستند.
ولیزاده از دیگر روش‌های ساده برای جلوگیری از هدر رفتن آب را استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی، کاشت گیاهان کم آب خواه، استفاده از جارو برای نظافت حیاط به جای استفاده از آب دانست.
وی تاکید کرد: بدیهی است با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزار‌های کاهنده مصرف، می‌توان نیاز‌های خود را بدون آنکه آب زیادی هدر رود برآورده کرد.
انتهای پیام/م

لزوم صرفه جویی در مصرف آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.