معترضان به سیاست‌های نخست‌وزیر آلبانی با سردادن شعار‌هایی قصد داشتند وارد ساختمان پارلمان این کشور شوند که نیرو‌های پلیس با گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش آن‌ها را متفرق کردند.

درگیری پلیس و تظاهرکنندگان مقابل پارلمان آلبانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس و تظاهرکنندگان مقابل پارلمان آلبانی درگیر شدند.

معترضان به سیاست‌های نخست‌وزیر آلبانی با حضور در مقابل پارلمان با سردادن شعار‌هایی مانند "راما قدرت را رها کن"، قصد داشتند وارد ساختمان پارلمان شوند که نیرو‌های پلیس با استفاده از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش آن‌ها را متفرق کردند.

این در حالی است که تظاهر کنندگان با پرتاب سنگ به سوی نیرو‌های پلیس با آن‌ها مقابله کردند.

آلبانی از یک ماه پیش تاکنون به صحنه تظاهرات مخالفان دولت ادی راما نخست‌وزیر این کشور تبدیل شده است. تظاهرکنندگان خواهان کناره گیری او از قدرت و تشکیل دولت موقت برای برگزاری انتخابات زود هنگام در کشور هستند.

ادی راما از سال ۲۰۱۳ تا کنون قدرت را در دست دارد. اعضای پارلمان از احزاب میانه و چپ میانه با خروج از پارلمان، دولت را به دستکاری در نتایج انتخابات سال ۲۰۱۷ در آلبانی متهم کردند. در آلبانی اعضای احزاب راستگرا و چپ گرا، یکدیگر را به فساد مالی و ارتباط با جنایت‌های سازمان یافته متهم می‌کنند.

آلبانی امیدوار است امسال (۲۰۱۹) بتواند مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز کند. اما این کشور دو میلیون و هشتصد هزار نفری باید در زمینه مبارزه با جنایت‌های سازمان یافته و فساد مالی به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند تا بتواند برای عضویت در اتحادیه اروپا مذاکره کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار