روسیا الیوم گزارش داد یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های سفر روحانی به عراق چه بسا لغو روادید برای گردشگران دو طرف و تسهیل امور گردشگری باشد.

روایت روسیا الیوم از سفر روحانی به عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران برای سفری سه روزه وارد بغداد شد. پیش‌بینی می‌شود گفتگو‌ها با مقامات عراق بر مسئله اقتصادی تمرکز داشته باشد.

روحانی پیش از ترک تهران تاکید کرد در نشست‌های خود با مقامات عراق به موضوعات امنیت منطقه، بهداشت و درمان، مسائل تجاری و سرمایه گذاری خواهد پرداخت. وی بر افزایش حجم مبادلات تجاری سالانه میان دو کشور و رساندن آن به ۲۰ میلیارد دلار تاکید کرد.

این سفر روحانی، نخستین سفر او به عراق از زمان روی کار آمدن وی محسوب می‌شود.

اشرف العزاوی، خبرنگار این شبکه از بغداد گفت: حسن روحانی وارد بغداد شد و پیش از استقبال رسمی برای زیارت بارگاه امام موسی کاظم (ع) به شهر کاظمین رفت. پس از آن برای استقبال رسمی به کاخ السلام خواهد رفت. قرار است وی با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور عراق دیدار کند. هیئت عالی‌رتبه همراه روحانی از جمله سرمایه‌گذاران، تاجران و فرماندهان نهاد‌های امنیتی نشان می‌دهد، وی در بغداد درباره موضوعات مهم و مسائل امنیت منطقه‌ای به ویژه درباره اتاق عملیات امنیتی یعنی اتاق چهارگانه مشترک که متشکل از عراق، ایران، روسیه و سوریه است، بحث و تبادل نظر خواهد کرد. همچنین بر اساس برخی اطلاعات، روحانی به استان‌های کربلا و نجف نیز خواهد رفت و با مراجع دینی از جمله آیت الله سیستانی، مرجع دینی عراق نیز دیدار خواهد کرد.

برخی خبر‌ها از جمله اظهارات خود روحانی پیش از ورود به بغداد حکایت از آن دارد که اقدامات خوبی برای هر دو طرف صورت خواهد گرفت. شاید مهم‌ترین این اقدامات لغو روادید میان دو کشور برای گردشگران باشد و سازوکار‌هایی برای تسهیل امور گردشگری میان دو کشور صورت خواهد گرفت. افزون بر آن، دو طرف درباره مسئله اقتصادی و تبادلات تجاری نیز گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار