ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده آمریکایی نیرو‌های ناتو در اروپا گفت قصد دارد در برابر فعالیت‌های تهاجمی روسیه در شرق اوکراین و دریای سیاه، توان دفاعی اوکراین را تقویت کند.

تصمیم آمریکا برای تقویت توان دفاعی اوکراینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده آمریکایی نیرو‌های ناتو در اروپا گفت قصد دارد در برابر فعالیت‌های تهاجمی روسیه در شرق اوکراین و دریای سیاه، توان دفاعی اوکراین را تقویت کند.

فرمانده آمریکایی نیرو‌های ناتو در اروپا که در کمیسیون سنای آمریکا سخن می‌گفت، اظهار داشت: «آمریکا پیش از این، در سال گذشته موشک‌های هدایت شونده ضد تانک جاولین به اوکراین فروخته است. اما سامانه ها، اسلحه و مهمات دیگری وجود دارد که آمریکا می‌تواند برای ارتش اوکراین فراهم کند.»

­ژنرال کورتیس اسکاپاروتی با استناد به توقیف کشتی‌های جنگی اوکراین به دست روسیه که در پایان سال ۲۰۱۸ در دریای آزوو روی داد گفت: «شاید باید به تنگه کرچ فکر کرد. شاید در آینده باید به دفاع دریایی اندیشید.»

فرمانده آمریکایی نیرو‌های ناتو در اروپا در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: «۵ سال پس از الحاق کریمه به روسیه، مسکو به تعهداتش در توافقنامه‌های صلح مینسک که در سال ۲۰۱۵ با هدف بازگشت صلح به امضا رسید، پایبند نیست و همچنان به مسلح کردن نیرو‌های ضد دولتی در (شرق) اوکراین ادامه می‌دهد، به آن‌ها آموزش می‌دهد و در کنارشان می‌جنگد.»

­ژنرال کورتیس اسکاپاروتی با اشاره به چندین بار نقض آتش بس که هر هفته در شرق اوکراین مشاهده می‌شود، مناقشه اوکراین را همچنان داغ توصیف کرد.

از ۵ سال پیش تا کنون، روابط میان اوکراین و روسیه بحران بی سابقه‌ای را سپری می‌کند.

فرمانده آمریکایی نیرو‌های ناتو در اروپا در پاسخ به سئوالی مبنی بر تمایل ترکیه به عنوان عضو ناتو به خرید سامانه دفاع ضد هوایی S-۴۰۰ از روسیه، بر موضع پنتاگون که تهدید می‌کند در اقدامی تلافی جویانه، تحویل هواپیما‌های جنگنده مدل F-۳۵ که به آنکارا فروخته است را متوقف می‌کند تاکید کرد و گفت: «بهترین توصیه نظامی که می‌توانم بدهم این است که در این مورد، ما نمی‌توانیم به جنگنده مدل F-۳۵ اجازه بدهیم با سامانه ضد موشکی روسیه پرواز کند.»

آمریکا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ اولین جنگده‌های مدل F-۳۵ را به ترکیه تحویل داد. اما این جنگنده‌ها در تمام دوره آموزش خلبان‌های ترکیه، در آمریکا خواهند ماند. روندی که به گفته پنتاگون می‌تواند یک تا دو سال طول بکشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار