سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد این کشور قبول می‌کند ناظران آلمانی و فرانسوی بر تنگه کرچ در ساحل کریمه نظارت کنند.

روسیه نظارت ناظران آلمانی و فرانسوی را بر تنگه کرچ می‌پذیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد روسیه قبول می‌کند ناظران آلمانی و فرانسوی بر تنگه کرچ در ساحل کریمه که نیرو‌های روسیه و اوکراین در پایان ماه نوامبر در آنجا درگیر شدند، نظارت کنند.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد بیش از یک ماه پیش آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواست به متخصصان آلمانی اجازه دهد به منطقه تنگه کرچ عزیمت کنند و ببینند عبور از آنجا چگونه جریان پیدا می‌کند و پوتین فورا این درخواست را پذیرفت.

سرگئی لاوروف که در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با هایکو ماس، همتای آلمانی خود صحبت می‌کرد، افزود: « پوتین همچنین حضور متخصصان فرانسوی را نیز پذیرفت.»

لاوروف همچنین تصریح کرد این توافق تا این لحظه پیگیری نشده بود، اما وی از وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه پیشنهاداتی در این زمینه دریافت کرده که قرار است اوکراین آن را امضا کند و هایکو ماس قرار است شامگاه جمعه به اوکراین عزیمت کند.

روسیه ۲۵ نوامبر بعد از تیراندازی به طرف سه کشتی جنگی اوکراینی ۲۴ ملوان اوکراینی حاضر در این کشتی‌ها را بازداشت کرد و این حادثه به بدترین رویارویی میان دو کشور از چند سال پیش به این طرف منجر شد.

این حادثه زمانی روی داد که کشتی‌های اوکراینی تلاش کردند از طریق تنگه کرچ واقع در ساحل شبه جزیره کریمه از دریای سیاه به دریای آزوف عبور کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار