سفارت روسیه در لندن درباره مشارکت انگلیس در اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین در تنگه کرچ هشدار داد.

هشدار روسیه درباره مشارکت انگلیس در اقدامات تحریک‌آمیز اوکراینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مشارکت هر کشور خارجی از جمله کشور‌های عضو ناتو در فعالیت‌های غیرقانونی در تنگه کرچ خلاف قوانین بین المللی است و حل و فصل مناقشه شرق اوکراین را با استفاده از ابزار‌های سیاسی و دیپلماتیک بر اساس توافقنامه‌های مینسک، پیچیده می‌کند.

این سفارتخانه افزود: هنگامی که بحث مشارکت احتمالی انگلیس در برنامه‌های کی‌یف مطرح می‌شود ما امیدواریم لندن از چنین اقدامات مشکوکی خودداری کند، ما به دولت انگلیس در خصوص شرکت در مانور‌های خطرناک که می‌تواند به عواقب جدی منتهی شود، هشدار دادیم.

سفارت روسیه در لندن تأکید کرد: هرگونه تلاش برای برگزاری مانور در تنگه کرچ ناقض قوانین و به مثابه نقض تمامیت ارضی روسیه است. ما درباره رفتار‌های تحریک‌آمیز اوکراین در اطراف تنگه کرچ که همچنان صلح و ثبات در دریای سیاه و کل منطقه را تهدید می‌کند، نگران هستیم.

روسیه ۲۵ نوامبر بعد از تیراندازی به طرف سه کشتی جنگی اوکراینی ۲۴ ملوان حاضر در این کشتی‌ها را بازداشت کرد و این حادثه به بدترین رویارویی میان دو کشور در سالهای گذشته منجر شد. این حادثه زمانی روی داد که کشتی‌های اوکراینی تلاش کردند از طریق تنگه کرچ واقع در ساحل شبه جزیره کریمه به دریای آزوف عبور کنند. کشتی‌های اوکراینی بدون توجه به هشدارهای نیروهای روسیه، حریم دریایی این کشور را نقض کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار