بسیاری از مسئولان بر این باروند که طبق روال همه ساله قیمت اقلام آجیل و خشکبار به سبب نیاز واحد‌های صنفی به نقدینگی از ۲۰ اسفند در بازار کاهش می‌یابد.

ارزانی اقلام آجیل و خشکبار در راه است/ گرانی‌های اخیر ارتباطی به کاهش تولید نداردبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابتدای سال قیمت آجیل و خشکبار تحت تأثیر عوامل متعدد با افزایش چشمگیری در بازار روبه‌رو شد که بسیاری از خانوارها به سبب رشد صد در صدی قیمت نسبت به مدت مشابه سال قبل چاره ای جز حذف آن از سبد مصرفی خود نداشتند.

با توجه به آنکه اقلام آجیل و خشکبار به سبب سنت دیرینه ایرانیان جز اجتناب ناپذیر سفره شب عید مردم به شمار می رود و از طرفی به شدت تحت تاثیر نوسان نرخ ارز است، بنابراین مدیریت بانک مرکزی در روزهای پایانی سال در جلوگیری از روند افزایشی و حتی سیر نزولی قیمت تاثیر بسزایی دارد.

گشت و گذار در بازار آجیل و خشکبار نشان می‌دهد که هر کیلو پسته اکبری با نرخ ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار، پسته فندقی ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار، پسته احمد آقایی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار، بادام هندی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار، تخمه ژاپنی ۴۰ تا ۶۰ هزار، تخمه کدو ۳۵ تا ۶۰ هزار، آجیل چهار مغز ۲۵۰ هزار، معغز فندق ۹۰ تا ۱۵۰ هزار، مغز بادام درختی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار و مغز گردو ۱۳۰ تا ۱۷۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که نسبت به سال گذشته در بسیاری از اقلام بالای صد درصد رشد داشته است.

سودجویی دلالان و عوامل واسطه عامل اصلی گرانی/ کاهش ۹۰ درصدی تولید اقلام آجیل و خشکبار صحت ندارد

بسیاری از فروشندگان  براین باورند که کمبود عرضه ناشی از کاهش تولید عامل اصلی گرانی آجیل و خشکبار است و در مقابل محمدعلی، طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سودجویی عوامل واسطه و دلال عامل اصلی گرانی است، اظهار کرد: اگرچه تولید برخی اقلام آجیل و خشکبار به سبب سرمازدگی بهاره کاهش داشته است، اما میزان آن به حدی نبوده که بخواهیم تقصیر اصلی گرانی را بر گردن کمبود تولید بیندازیم.


بیشتر بخوانید: افزایش ۱۵ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار/نرخ مصوب هر کیلو پسته اکبری ۲۸۰ هزار تومان


وی افزود: با توجه به تنوع اقلیمی در کشور، تولید اقلام آجیل و خشکبار از کیفیت بی نظیری در دنیا برخوردار است که همین امر دلیل اصلی تقاضا در بازارهای هدف به شمار می رود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش ۹۰ درصدی تولید اقلام آجیل و خشکبار را تایید می‌کنید، تصریح کرد: اگرچه در برخی نقاط سرمازدگی خسارتی را به بخش وارد کرده است، اما میزان آن به حدی نیست که فعالان بازار و کارشناسان مطرح می کنند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین شرایط بازار آجیل و خشکبار در ایام پایانی سال با خبر شویم؛

حباب کاذب ۱۵ درصدی قیمت مغز فندق/ واردات رسمی بادام هندی بر تعادل قیمت اثر گذار است

مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه آجیل و خشکبار وجود ندارد، اظهار کرد: البته میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل یک چهارم تا یک پنجم کاهش داشته است.

وی از ثبات نرخ آجیل و خشکبار در یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله قیمت اقلام آجیل و خشکبار به سبب نیاز واحد‌های صنفی به به نقدینگی از ۲۰ اسفند سیر نزولی به خود می‌گرفت به طوریکه اقلام به قیمت خرید و در برخی مواقع کمتر از نرخ خرید در بازار عرضه می‌شد و امسال هم پیش بینی می‌شود که قیمت آجیل و خشکبار طی روز‌های آتی در بازار کاهش یابد.

احمدی، عدم ماندگاری اقلام آجیل و خشکبار و کاهش تقاضا در فصل تابستان را یکی از دیگر عوامل سیر نزولی قیمت در بازار اعلام کرد.

این مقام مسئول از حباب کاذب قیمت برخی اقلام در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون قیمت مغز فندق حدود ۱۵ درصد و پسته ۱۰ تا ۱۵ درصد حباب دارد که در روز‌های آتی پیش بینی می‌شود قیمت این اقلام به نرخ واقعی خود برسد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره تاثیر واردات تخمه آفتابگردان و کدو بر تعادل بازار بیان کرد: با توجه به افت چشمگیر تولید، عدم ورود این اقلام اعضا را در تامین با مشکلاتی روبه‌رو نمی‌کرد که خوشبختانه با موافقت وزارت جهاد کشاورزی با واردات شاهد تعدیل قیمت هستیم که استمرار این روند بر کاهش نرخ در بازار تاثیر گذار خواهد بود.

وی از کاهش واردات ۲۰ درصدی نرخ تخمه آفتابگردان و کدو در بازار خبر داد و گفت: با تسریع گمرک در ترخیص اقلام روند نزولی قیمت در بازار ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول کاهش ۸۰ درصدی تولید آجیل و خشکبار را عامل اصلی گرانی نسبت به مدت مشابه سال قبل دانست و افزود: امسال تولید برخی اقلام آجیل و خشکبار به سبب سرمازدگی فروردین و اردبیشهت تا ۹۰ درصد کاهش یافته که از این رو ۶۰ درصد گرانی‌ها مربوط به افت تولید و مابقی نوسان نرخ ارز، قیمت‌های جهانی و رونق صادرات است.

وی ادامه داد: با توجه به سرمازدگی باغات و برخی درختان و بحث‌های فنی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، امکان باردهی محصول در برخی موارد تا ۲ سال وجود ندارد و به همین دلیل به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده ایم که برخی اقلام به منظور تامین کسری بازار و تعدیل قیمت باید از طریق واردات تامین شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه تمامی بادام هندی‌های موجود در بازار قاچاق است، تصریح کرد: واردات رسمی بادام هندی بر کاهش قیمت بسیاری از اقلام تاثیر گذار خواهد بود، چرا که بعد از پسته یکی از مهم‌ترین اقلام خشکبار در بازار به شمار می‌رود. از این رو با وزارت جهاد کشاورزی برای رفع حباب قیمت‌ها و واردات رسمی بادام هندی در حال رایزنی هستیم.

قیمت آجیل و خشکبار حبابی ندارد/ کاهش ۱۰ درصدی نرخ اقلام در راه است

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ آجیل و خشکبار نسبت به هفته‌های گذشته در بازار خبر داد و گفت: طی دو هفته اخیر، قیمت اقلام آجیل و خشکبار تحت تاثیر ثبات نرخ ارز تغییر چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت اقلام آجیل و خشکبار تحت تأثیر قیمت ارز است، افزود: با استمرار روند کاهشی قیمت دلار پیش بینی می‌شود که قیمت آجیل و خشکبار با کاهش حداقل ۱۰ درصدی طی روز‌های آتی در بازار روبه‌رو شود.

ارزانی ممقانی با اشاره به اینکه قیمت آجیل و خشکبار حبابی ندارد، بیان کرد: حباب کاذب قیمت تحت تأثیر عرضه و تقاضاست، اما امسال به سبب کاهش حجم خرید از سوی خانوار‌ها نرخ تمامی اقلام آجیل و خشکبار در بازار واقعی است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: با توجه به آنکه واحد‌های صنفی در ایام پایانی سال نیاز به نقدینگی دارند، بنابراین در بسیاری از موارد قیمت اقلام آجیل و خشکبار خود را با حداقل سود به بازار عرضه می‌کنند.

به گفته وی، اگر بانک مرکزی نرخ ارز در ایام پایانی سال را مدیریت کند، از این رو این امر در ثبات و حتی کاهش قیمت آجیل و خشکبار تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضع قیمت اقلام آجیل و خشکبار در بازار بیان کرد: نرخ مصوب هر کیلو تخمه کدو گوشتی ۴۵ تا ۵۵ هزار، تخمه ژاپنی ۳۰ تا ۴۵ هزار، مغز بادام درختی ۹۰ تا ۱۸۰ هزار، پسته فندقی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار، پسته احمد آقایی ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار، پسته اکبری ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار، فندق ۶۵ تا ۸۰ هزار، نخودچی ۱۵ تا ۲۵ هزار، آجیل چهار مغز ۱۹۰ هزار، مغز فندق ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار، مغز گردو ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار، تخمه آفتابگردان ۳۰ تا ۳۵ هزار، مغز گردو ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار، گردو با پوست ۵۰ تا ۷۰ هزار و بادام هندی ۱۹۰ تا ۲۴۰ هزار تومان است.

ارزانی ممقانی تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و حقوق‌های ناچیز کارمندی و کارگری از مسئولان انتظار می‌رود که سبد کالایی را برای کارمندان و کارگران در نظر بگیرند تا علاوه بر رونق بازار، فشار کمتری براین قشر به سبب تأمین مایحتاج مورد نیاز خانوار وارد شود.

آجیل و خشکبار جز کالای لوکس سبد خانوار محسوب می شود/ افزایش قیمت ارز عامل اصلی گرانی آجیل و خشکبار در بازار

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علل گرانی اقلام آجیل و خشکبار در بازار اظهار کرد: امسال قیمت اقلام آجیل و خشکبار تحت تأثیر مولفه‌های مختلف نظیر نوسان نرخ ارز، سودجویی عوامل واسطه و دلال و احتکار در انبارها، سرمازدگی و رونق صادرات با افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار روبه‌رو شده است.

وی افزود: بسیاری از دلالان و عوامل واسطه در ابتدای فصل با هماهنگی یکدیگر و خرید محصول از کشاورز اقدام به ذخیره و احتکار آن در انبار‌ها می‌کنند تا بتوانند با کمبود تصنعی قیمت‌ها را افزایش دهند.

پاپی زاده با اشاره به اینکه قیمت اقلام آجیل و خشکبار کالای صادرات محور به شمار می‌رود، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، صادرات آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل رونق گرفت که همین امر خود به خود عرضه و قیمت در بازار داخل را تحت تاثیر خود قرار داد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه میزان تولید برخی اقلام همچون پسته به سبب سرمازدگی نسبت به سال گذشته کاهش یافت، اما میزان آن به حدی نبوده که کارشناسان کمبود تولید را علت اصلی گرانی آجیل و خشکبار در بازار مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آجیل و خشکبار جزو کالا‌های لوکس سبد خانوار محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال ۹۷، دولت برای تأمین کالا‌های اساسی سبد خانوار ۱۴ میلیارد دلار ارز اختصاص داد که برای سال آینده همین میزان را در نظر گرفته است، اما خشکبار جزو کالای لوکس نیست که دولت برای آن یارانه‌ای در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۶:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
تو این مملکت همه چیزای خوب تو راهن فقط معلوم نیس کی میخوان برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
کو ارزونی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
من پارسال عید پسته خوردم // خواستم بدونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
بعضی ها فرمودند از خودمون شروع کنیم ولله ملت که از یکساله از خودش شروع کرده و هیچی نمی تونه بخره
Germany
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
گرانی تورم بخاطر صادرات بیرویه .وبی ارزش کردن عمدی پول ملیست.چرا هرسال دلال بازی نبود .وفقط امثال دلالها باعث تورم 300 درصدی مایحتاج مردم شدن.
Iran (Islamic Republic of)
رستمی
۲۰:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
امسال باغات پسته و آجیل سرمازده شدند . گوسفندان زاد و ولد نکردن . درختان میوه کم بارشدند . اینها توجیح برای مسئولین ذیربط می باشد . تمام کالاهای اساسی و غیر اساسی را بین 100 تا 150 درصد افزایش دادند حالا فکر10 درصد پایین آمدن نرخ آجیل شب عید هستند . انشاء الله آجیل ها تان هم مثل میوه ها آفت بزند و زیانش را ببینید . البته سودتان را کرده اید ولی جز این نفرین کاری ازدستمان برنمیاد . مسئولی هم نیست که شمارا کنترل کند .
Iran (Islamic Republic of)
کاربر سایت
۱۹:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
10 درصد چه خبره بابا ضرر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
گرانی تا کی ادامه داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
هرگزدرایران کمبود کالا یاموادغذایی نبوده وبازارمالامال پرزانواع کالاهاست؟؟!!! آنچه مشکل همیشه گی مردم است، گرانی سرسام آوراین اجناس است؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
یک بارم که کمپین نه به خرید آجیل داره فراگیر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
کدام ارزانی؟؟!!! آنقدر اجناس رفته بالا !!! که با ۱۰ و۴۰ و حتی۱۰۰ تومن هم اگر پایین بیاد بازهم گرانه؟؟!! پس هیچ کس اگرآدم وعاقل باشه ؟!! نبایدبخره؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
این ارزانی کجاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۵:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
٪۵۰ هم ارزان بشودبازگران است .این آقابااین ترفند می خواهد بازارعیدشان رارونق بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
پس مواظب باشید درراه زمسین نخوره وبال گ ردنمون بشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خیلی گرونه نمیشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خواهشا کسی آجیل نخره یک بارهمه مردم باهم همراه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ن خرید یا نخرید
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
نه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
راه چاره تحریم آجیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا قیمتش شده چند برابر ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
که هه : بعد این ایرانیان در خاب بینند پسته بادام گهی لپ لپ خورند گهی دانه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
نمی خریم. هر چقدر میخان قیمت بالا ببرند و بعد کمش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
نخرید تا ارزون شه
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ارزون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
غذامون شده سویا...آجیلمون شده روزی یه دونه نخود شور. سالاد و میوه مون هم شده یکروز در میان یک هویج.میرم خرید تا یکهفته روح و روانم داغونه از بس گرونیه و نمیتونم خرید کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
باور نکنید
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
چی را?
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
با سلام خدمت تمام هموطنان
انقدر در مورد نخریدن کالاها و تحریم کردنش صحبت شده و کمپین هایی به وجود آمده ولی متاسفانه تاثیر چندانی نداشته است.امسال یک رسم خوبی در خانواده بوجود آوردیم و به تمام فامیل زنگ زدیم که امسال قرار نیست آجیل بخریم اگر شما هم بخرید استفاده نخواهیم کرد.خوشبختانه فامیل و آشنایان امسال خرید آجیل را تحریم کردیم.
از خودمان شروع کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
چه کار خوبی
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ولی همه میرند میخرند
Netherlands
ندا
۱۲:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام بدن به مواد موجود در گردو و بادام و پسته نیاز داره چقدر نخریم آخه و نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
اصل نوروز در طبیعت بوده هر کس هر چی داشته میاورده با هم استفاده میکردن الان هم همین کار را بکنیم تا عید خوبی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۱:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مردم ، لطفا نخرید سواستفاده هم حدی دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
بهترین کار اینکه در هر شهر و روستا ی مکان عمومی در نظر گرفته بشه همه انجا بروند دید و بازدید عید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
همه عید نوروز بروید مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
آجیل نخرید مگه چه اشکالی داره
Canada
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خانواده ها به هم قول بدهند هیچکی امسال با آجیل از مهمان پذیرایی نکند درست می شود. چون آجیل بماند سال بعد بوی کهنگی می گیردمجبور می شوند ارزان کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
نون شب رو پیدا کنیم آجیل پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
اجیل نخرید تا رو دستشون بمونه اون موقع مجبورن ارزون کنن.هیچکی تا حالا بدون اجیل نمرده.نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ما ملت عجیبی هستیم هر چه گران کنند برای خریدش صف میکشیم که نکند گرانتر شود کلا ملت صف دوستی هستیم حقمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
اگه بگن گرون شده اون وقت ارزون شده برعکس شده همه چیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ما باید خریدن خیلی چیزها را تحریم کننیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
######### نخرید تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مردم بایدخریدن خیلی چیزها را تحریم کنند
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
تحریم=نخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا قیمت اصلاحی آجیل رو اعلام میکنه و میخاد بگه که نذاشتیم بیشتر از این گرون بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخریدملت نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خدا خودش رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ارزانی در راه است اما چه کنیم که راهها خراب است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا میگید ارزونی در راه هست . هرسال از سال گذشته بدتر میشه.. مردم پول ندارند نون بخورندشما از ارزونی اجیل میگویی ....
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۹:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
كشوري كه صادر كننده آجيله ،به مردم خودش با اين قيمت آجيل بده واقعا جاي تاسف داره ،200 در صد آجيل گرون شده رئيس اتحاديه رو فرستادن جلو بگه 10 درصد ارزون كرديم مردم بيايين بخرين !!!!به نظرم همون صادر كنين .گرونيه هم حدي داره بعضي صنف ها شورشو درآرودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
آره جووونم . ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
در شهر یک راننده به من زور می گفت و من قبول نکردم و سریع جوابش دادم و یکی یه مظلوم ظلم می کرد و من از مظلوم دفاع می کردم ... یکی دو ساعت به خانم و بچه هام صحبت می کردم و نصیحت می دادم که باید از حق دفاع کنیم . تا اینکه بچه ام آخرش گفت که بابا ما شام نداریم و یک هفته هست که باید به مدرسه سی هزار تومان پول بدهیم و من هنوز ندادم . فهمیدم که اوّل باید شکم خانواده ام را سیر کنم و بعد کارهای دیگرم را انجام دهم تا تاثیرگذار باشد....
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مراجع فتوا بدن خرید از این دزدها حرام است ، مردم همکاری کنن ، نخرند
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مراجع فتوا بدن آجیل عید نوروز حرام است
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مراجع فتوا بدن آجیل عید نوروز حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
هرچند امسال بااین وضعیت اقتصادی عید معنایی ندارد ولی تورا بخدا اگه ارزون هم شد حداقل این آجیل را از امسال از سفره حذف کنیم تا حساب فروشندگان بیاد دست شان نخرید حداقل این یه بار را تا ببینین چطور ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
لابد ماهی قرمز هم ۱۵درصد حباب داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
افزایش عرضه باعث کاهش قیمت ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
اگر مردم نخواهند اجناس ارزان شود باید نخرند یک ماه نخرید ببینید ارزان می شود یا نه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
باید آجیل از نوروز و یلدا حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ما هر روز و هر لحظه شاهد گرونی هستیم
-
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
یعنی میشه من که باورم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
بله ارتباطی با کاهش تولید ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
شما به عنوان مسئول قیمت مقطوع شب عید را طبق یک جدول به سمع و نظر مردم برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
واقعا امسال آجیل نخریدوقتی دولت خودش نرخ مصوب 280 هزار میذاره یعنی دولت علاقمند گرانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
منظورشون یه دوتا بازار روز تو خوده تهران که بقیه 100 در صد که هیچ 1000 درصد گرون میشه دوتا بازرس میفرستن تو میادین تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
۴تا ۵ برابر از قیمت واقعی گرون میشه بعد مگن ۱۵ درصد میخواد ارزون بشه یعنی ما اجناسو ارزون کردیم مسا له فقط اجیل نیست در مناسبتهای مختلف قیمتهارو بالا می برند ودیگه هم پایین نمیاد اخه با این رویه دیگه نه اداب و رسوم میمونه نه فرهنگ چون عید و پذیرایی با اجیل شب یلداست و دورهمی هاش با این گرونی ادم نه میتونه مهمونی بره نه مهمونی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
علی برکاته الله
Netherlands
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
همه ارزانی در راهند راهی که هبچ وقت به مقصد نمیرسد !!!
Germany
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ما امسال آجیل نمی خریم
-
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
گرونی نه به تحریم ربط داره نه بر میگرده به عملکرد مسئولان ....فقط وفقط ارتباط داره به یه عده آدم از خدا بی خبر که پول جمع کردند مفت می خورند گرسنگی نکشیدند ....
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۸:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
حالا گیرم 10 درصد هم ارزون شد (که گرون میشه ولی ارزون نمیشه) خوب آجیل 250هزار تومنی میشه 225 هزار تومن و... !! واقعا دستشون درد نکنه این 10 درصد خیلی کمکمون شد که بتونیم بخریم !! فقط مونده بودیم اون 25 هزار تومنش را از کجا بیاریم واگرنه 225 هزارتومنش جور بود!!! و این تازه یک قلمش هست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
از خودمان شروع کنیم،من امسال آجیل نمی خرم،مردم عزیز توروخدا نخرید،بزارین اونا التماس کنن برا خرید، نه به خرید آجیل، نخرید، نخرید،نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
100درصد گران می شود بعد 10تا15 در ارزان ،مردم امسال نخرند،فقط راهش همینه.
-
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
نخرید تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
نسبت به پارسال 200 درصد گرون شده حالا میگی 10 درصد ارزون میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
اکثرمردم درشهرستانهای استان همدان تحریم کرده اندونخواهندخریدحتی درتک تک روستاهاتحریم نامه نوشته وبه امضاتک تک اهالی روستاهارسیده شماهم نخریدعیدبدون آجیل هم میشود.
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
امسال 200 درصدنخر ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
بیش از صدردصد قیمت هار افزایش دادند حالا منت کاهش 10 درصدی بر سر مردم میخواهند بگذارند سزای اینها نخریدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
تخمه جابانی به جای تخمه ژاپنی که به اشتباه استفاده می شود.این محصول را در شهر جابان (دماوند) (جابُن یا جابون) پرورش می‌دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خیلی جاهای دیگر از جمله خراسان رضوی (سبزوار و ...) هم تولید می شود.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ما ملت ایران تصمیم داریم نخریم چرا دوباره دارید گولمان می زنید ما ضروریات دیگری نیز داریم اجازه بدید اونها را تهیه کنیم و شرمنده خانواده نشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ماهم تحریم کردیم. ونمی خریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
اجيلهاي وارداتي چيني ميخوان وارد كنن كه معلوم نيست چي هست ..هزار درد و مرض همراشه ......ارزاني؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا اجیل را میخوان گرونتر کنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
اجیل وخشک بار را کالای لوکس معرفی می کنه این چه حرفی است که میزنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
نخرید تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۶:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
حتما قرار هست یک یا دو هزارتومان ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مردم با این قیمت های بی حساب هیچی نخرید . اینجوری شاید مجبور بشن گرانفروشی نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
سودی که آجیل فروشا میتونن از مشتری زیاد ببرن بیشتر از سودیه که از میخوان از گران فروشی ببرن . اما متاسفانه طمعکاری آجیل فروشا و مدیریت ضعیف اتحادیه شون عامل گرانی و ضرره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
این حرفا ینی ارزونی !؟ وضعیت قیمت ها تأسفباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
حرفای خود رئیس اتحادیه مجوز گرانفروشیه مثلا گفته پسته اکبرآقایی 180 تا 280 واقعا ک !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
با یک ودویست چطور خرج زندگی وعید بگذرونیم وقتی همه پول قسط میره حالا بماند آجیل فلان قدر، کاهش قیمت هم به اندازه حقوق نجومی بیگران هست نه قشر پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
میگه قیمت پسته۲۰۰هزارتومنی ده درصد حباب داره یعنی ان شاالله میشه۱۸۰هزار تومن که بشه بخریم
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۵:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
کلی خندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
امیدوارم صحت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
واقعا موندم چه بگم تمام اقلام و کالا تورم ۳۰۰الی ۴۰۰ درصد داشته از خشکبار گرفته تا خودرو آلان حقوق ما میگن ۲۰درصد باز ما الهی شکر خدا به داد کارگران برسد.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۴:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
آدم نیست کسی که امسال آجیل بزاره سره سفره هفت سین جان مادرتون نخربد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
بخدا قسم اگر مردم چند روزی اجناس نخرند همه چی ارزان میشود مشکل گرونی ما خود مردم درست کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چه فایده وقتی تو صف هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
حالا قیمت آجیل سی درصد کاهش پیدا بکنه چه اتفاقی میفته؟
کارگری که ماهی 1.5 حقوق داره چکار باید کنه ؟ باید شش روز کارکنه تا بتونه یک کیلو آجیل تهیه کنه!حالا اگه فیش گاز و برق و آب رو بده میمونه براش 1 تومن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
همه چیز گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
قول‌بدیم‌‌امسال‌اجیل‌نخریم‌مگه‌چه‌اتفاقی‌میفته‌خیلی‌ازخانواده‌ها‌واقعا‌توانایی‌خرید‌ندارن‌نذاریم‌اونا‌شرمنده‌‌بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
ما نه عید داریم نه یلدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
آخرم همه میخرن!
Iran (Islamic Republic of)
عبدي
۱۶:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
هستم. ماهم امسال عيد آجيل نميخريم. به همه فاميل هم پيشنهاد داديم نخرند. خيلي هم استقبال شد. خيليها از حرف مردم ميترسند. ولي ما تصميم گرفتيم تحت هر شرايطي آجيل نخريم. ياعلي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چه ارزونی ؟؟؟؟ یه سر برید آجیل فروشی و قصابی و میوه فروشی و نمایشگاه ماشین و مشاور املاک ها بعد بگید ارزونی...
آخرین اخبار