زرآبادی گفت: باید واگذاری‌های بنگاه‌ها به بخش خصوصی به صورت جدی دنبال شود.

واگذاری‌های بنگاه‌ها به بخش خصوصی باید به جد دنبال شود به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات شرکت های برتر ایرانی گفت: باید واگذاری‌ بنگاه‌ها به بخش خصوصی به صورت جدی دنبال شود. تولیدکننده‌ها و صادرکننده ها مشکلات ناشی از تحریم را خوب درک کرده اند، مشکل  نخست  ما اقتصاد مبتنی بر نفت است که مانع از سرمایه گذاری روی سایر بخش‌ها شده است. همچنین با مشکلات مبادلات مالی مواجه هستیم که آسیب‌های را برای کشور داشته است.

زرآبادی افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌توانند اقتصاد کشور را نجات دهند، اما متاسفانه از فرصت‌ها به خوبی استفاده نکرده ایم، برای نمونه مناطق آزاد دارای قوانین خاص خود است، اما می‌بینیم که ثبت سفارش کالا در این مناطق همچون سرزمین اصلی انجام می‌شود، یا می‌توانستیم شعبه خارجی بانک‌ها را در این مناطق داشتیم.


بیشتر بخوانید: صادرات ۱۱۸ میلیارد دلار از مناطق آزاد در ۵ سال گذشته/ بورس بین المللی در مناطق آزاد شکل می‌گیرد


وی در خصوص اینکه نباید واردات ممنوع می‌ شد  بلکه باید در راستای صادرات آنها را مدیریت می‌کردیم گفت: دولت باید سیاست یکپارچه داشته باشد و امروز اگر یک تولید کننده به چند سازمان مراجعه کند با تفاسیر مختلفی از قانون مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌توانند اقتصاد کشور را نجات دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ir
۲۱:۱۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
اره بدبخت کردن کارگران رو باید به جد دنبال کنید
آخرین اخبار