وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود ضمن محکوم‌ کردن تهدید‌های واشنگتن علیه دولت ونزوئلا، از آمادگی مسکو برای گفتگو درباره تحولات این کشور خبر داد.

لاوروف: مسکو آماده گفتگو با آمریکا درباره ونزوئلا است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود، از آمادگی مسکو برای گفتگوی دوجانبه با واشنگتن درباره تحولات ونزوئلا خبر داد.

او در توضیح تماس تلفنی روز شنبه خود با پمپئو اعلام کرد: «در خصوص پیشنهاد واشنگتن درباره مشورت‌های دوجانبه درباره تحولات ونزوئلا، گفته شد ما آمادگی داریم اما در چارچوب کامل اصول و منشور سازمان ملل، چرا که تنها مردم ونزوئلا حق تعیین آینده و سرنوشت خود را دارند».

به نوشته «تاس»، وزیر خارجه روسیه همچنین در این گفتگوی تلفنی تهدیدهای آمریکا علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را  محکوم کرد و آن را «دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور و نقض قوانین بین‌المللی» خواند.  وی همچنین گفت: « مداخله (آمریکا) در امور داخلی ونزوئلا به بهانه کمک‌های بشردوستانه، اثرات ویرانگری برجای خواهد گذاشت».

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خطاب کرد و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

اعلام آمادگی روسیه برای گفتگو با آمریکا درباره ونزوئلا

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار