«دلسی رودریگز» ضمن اعلام ناکامی آمریکایی‌ها در اجرای توطئه‌هایشان علیه ونزوئلا بر حمایت و دفاع از این کشور در قبال طرح‌های دشمنان تاکید کرد.

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا: توطئه آمریکایی‌ها هرگز به نتیجه نخواهد رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، "دلسی رودریگز" معاون نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت: "همه می‌دانیم آمریکا از حربه کمک‌های مالی برای سرنگونی نظام‌های حکومتی در سایر کشور‌ها استفاده می‌کند، در مورد ونزوئلا نیز تلاش می‌کند از توطئه ارسال کمک‌های بشردوستانه استفاده کند. آمریکا قصد ندارد به لحاظ مالی، اقتصادی، تجاری، غذایی یا دارویی به ونزوئلا کمک کند."

وی افزود: "در ۲۳ ماه فوریه جهان شاهد بود چگونه آمریکا ابزار‌های ترویج خشونت و نه کمک‌های بشردوستانه را به ونزوئلا ارسال کرد. من تکرار می‌کنم این موضوع جدیدی نیست و آن‌ها خشونت را صادر می‌کنند,، اما توطئه آن‌ها در ونزوئلا هرگز پیروز نمی‌شود چرا که ما تصمیم گرفته ایم از کشور خود دفاع کنیم".

اخیرا خوآن گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا که پیشتر رئیس مجلس ملی این کشور بود خود را رئیس جمهور خوانده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است. در همین حال آمریکا و متحدانش در اقدامی مداخله‌جویانه، او را به عنوان «رئیس جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناختند.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت نیکلاس مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار