گروهی از سناتور‌های جمهوری‌خواه و دموکرات، لایحه‌ای را برای اقامت دادن به هزاران ونزوئلایی در آمریکا به سنا ارائه کردند.

سناتور‌های آمریکایی به دنبال تصویب لایحه اقامت ۷۲ هزار ونزوئلایی هستندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پیش نویس لایحه‌ای را را روز پنج شنبه ارائه کردند که در آن به نزدیک به ۷۲ هزار ونزوئلایی، که پس از وقوع بحران در کشورشان به آمریکا آمدند، اجازه ماندن در این کشور را می‌دهد.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه و باب منندز، سناتور دموکرات به همراه دیک دوربین، پاتریک لهی و کوری بوکر این لایحه را به سنای آمریکا ارائه کردند. بر اساس این لایحه، به ونزوئلایی‌های که بررسی‌های امنیتی را گذارنده اند، اجازه ۱۸ ماه اقامت در آمریکا داده می‌شود و به آن‌ها فورا «وضع موقت محافظت شده» اعطا می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، هنوز مشخص نیست که آیا سران جمهوری‌خواه مجلس سنا اجازه رای گیری این لایحه را خواهند داد یا خیر. حامیان این لایحه امیدوار هستند تداوم بی ثباتی در ونزوئلا و نیز حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اقدامات مخالفان در این کشور، که به دنبال برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور هستند، هر گونه مقاومتی را در برابر تصویب این لایحه از میان بردارد.

رویترز در ادامه می‌نویسد رئیس جمهور آمریکا به طور کلی با مهاجرت مخالف است و دولت او در تلاش است تا به اعطای «وضع موقت محافظت شده» برای گروه‌های مهاجرتی از کشور‌های السالوادور، هندوراس و هائیتی پایان دهد. کمیته نجات بین الملل که اوایل این هفته دولت ترامپ را به ارائه وضع موقت محافظت شده به ونزوئلایی‌ها ترغیب کرد، برآورد کرده است که در حال حاضر ۷۲ هزار ونزوئلایی در آمریکا هستند، که بر اساس این برنامه باید به آن‌ها اجازه اقامت و کار داده شود.

لایحه مشابهی نیز پیشتر از سوی ماریو دیاز-بالارت، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و دارن سوتو، نماینده دموکرات این ایالت به مجلس نمایندگان آمریکا معرفی شد.

شایان ذکر است، پس از آنکه خوآن گوایدو، سردسته مخالفان که پیشتر رئیس مجلس ملی ونزوئلا بود در تاریخ ۲۳ ژانویه خود را رئیس جمهور موقت خواند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد، آمریکا و متحدانش در اقدامی مداخله‌جویانه، او را به عنوان «رئیس جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناختند.  آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا وادار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار