الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان وزارت خارجه آمریکا احتمال هرگونه دخالت نظامی در ونزوئلا را رد کرد.

آمریکا احتمال استفاده از گزینه نظامی در ونزوئلا را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه راشاتودی، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان وزارت خارجه آمریکا احتمال هرگونه دخالت نظامی در این کشور را رد کرد.

آبرامز شامگاه جمعه در واکنش به صحبت‌های سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره طرح واشنگتن برای مداخله نظامی در ونزوئلا گفت: «گمان نمی‌کنم که او واقعا باور داشته باشد که ما می‌خواهیم آن کار (مداخله نظامی) را انجام دهیم. همه گزینه‌ها روی میز است، اما تمایل داریم فعلا از گزینه‌های اقتصادی و دیپلماتیک و دیگر اقدامات مناسب استفاده کنیم.»

وی در پاسخ به خبرنگار آسوشیتدپرس توضیح داد: «دیکتاتوری‌ها به پایان می‌رسند. بعضی از آن‌ها عمر بسیار طولانی خواهند داشت و بعضی دیگر کوتاه. دیکتاتوری ونزوئلا هم به پایان می‌رسد. امیدواریم سریع و مسالمت‌آمیز به پایان برسد.»

آبرامز با هشدار به ونزوئلا درباره عواقب جدی هرگونه آسیب زدن به گوایدو پس از بازگشت به کاراکاس، از روسیه و چین که مانع تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت برای برکناری نیکلاس مادورو از سمت ریاست‌جمهوری ونزوئلا و برگزاری انتخابات جدید شدند، انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار