نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران با حدود ۱۸۰ کاندیدا برای کسب ۴۰ کرسی در ۴ بخش بازرگانی، صنعت، کشاورزی و معدن آغاز شد.

نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران آغاز شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران آغاز شد. در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی تهران، بیش از ۱۵ هزار نفر واجد شرایط حضور در رای گیری هستند.

این انتخابات تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد و و حدود ۱۸۰ کاندیدا در این دوره از انتخابات تهران برای کسب ۴۰ کرسی در ۴ بخش بازرگانی، صنعت، کشاورزی و معدن با یکدیگر رقابت می کنند. همچنین همزمان با انتخابات تهران، انتخاب اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ارومیه آغاز شد


برای اولین بار، انتخابات این دوره به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و نتایج آن ساعاتی پس از اتمام رای‌گیری اعلام خواهد شد.

حضور ۲۷۴ نفر در یک ساعت اول انتخابات

ابراهیم بهادرانی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران گفت: پس از گذشت یک ساعت از آغاز انتخابات ۲۷۴ نفر از اعضای اتاق بازرگانی تهران پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

وی افزود: پس از انصراف تعدادی از نامزد‌های انتخابات اتاق بازرگانی تهران هم اکنون ۱۵۰ نامزد انتخاباتی وجود دارد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: همچنین ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر از اعضای اتاق بازرگانی تهران امکان رأی‌دهی دارند و باقی اعضا به دلیل پر نکردن زمان قانونی که برای افراد حقیقی ۱۸ ماه و برای اعضای حقوقی ۱۲ ماه است، امکان رأی دادن ندارند.

وی گفت: همچنین برخی دیگر از اعضای اتاق تهران به دلیل عدم پرداخت مالیات و بیمه به لحاظ قانونی شرایط رأی‌دهی را ندارند.

 کاهش تخلفات با انتخابات الکترونیکی

یدالله صادقی نماینده وزیر صنعت در هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی گفت: دوره قبل انتخابات اتاق بازرگانی رأی‌گیری به صورت نیمه الکترونیکی برگزار شده بود، در این دوره از انتخابات فرایند کامل‌تر شده است.

وی افزود: روش الکترونیکی می‌تواند تخلفات احتمالی را کاهش دهد، این فرایند تحت کنترل است و احتمال خطا بسیار کاهش می‌یابد.

 تا این لحظه افراد مختلف به صورت فردی و همچنین جمعی برای شرکت در انتخابات حاضر شده‌اند.

دستگاه‌ها راستی‌آزمایی شده و ادعای تقلب مصداق ندارد

حمید خیراللهی مدیر پروژه سامانه رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات دوره نهم اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه‌ها از نظر فنی دچار خطاست که صحت آرا را خدشه‌دار کند، گفت: این تجهیزات، دستگاه‌هایی است که دارای گواهینامه‌های امنیتی از آزمایشگاه‌های معتبر کشور است و مراجع نظارتی هم صحت آن را تأیید و اعلام کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از کاندیدا‌ها معتقدند که در انتخابات ممکن است، تقلب صورت گیرد، افزود: دستگاه‌ها حسی بر روی اسامی و کد‌ها ندارد و اطلاعاتی که از اتاق بازرگانی دریافت شده است درون دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و این اطلاعات کاملا به صورت کدشده است، بنابراین امکان تقلب و خطا وجود ندارد.

خیراللهی بیان کرد: هیچ هوشمندی نسبت به کد‌ها از سوی دستگاه‌ها وجود ندارد و موارد تقلبی که مطرح می‌شود مواردی عمومی است که مصداقی هم ندارد.

مدیر پروژه سامانه رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات دوره نهم اتاق‌های بازرگانی کشور بیان کرد: براساس آئین‌نامه‌ها و قانون اجرایی انتخابات داخل کشور، از انتخابات کشوری گرفته تا انتخابات صنفی، تمام انتظارات را برآورده می‌سازد.

وی اظهار کرد: نظارت مطابق با آئین‌نامه انتخابات اتاق‌های بازرگانی است و انجمن نظارت بر انتخابات کشور تشکیل شده و در هریک از اتاق‌های بازرگانی کشور نیز هیأت نظارت اتاق‌ها تشکیل شده که بر فرایند انتخابات نظارت فنی و اجرایی دارند.

خیراللهی بیان کرد: چند دوره مانور داده‌ایم که خطا بر روی این دستگاه‌ها وجود نداشته باشد، بنابراین همه چیز تحت کنترل است و ادعای مطرح شده صحت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ادبیات بحث تقلب در این حوزه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، گفت: راستی‌آزمایی‌های لازم به جهت حساسیت‌هایی که از نظر بعد اجرایی وجود دارد آشکار شده و ۳۴ اتاق بازرگانی کشور امروز انتخابات را به صورت سراسری برگزار می‌کنند.

مدیر پروژه سامانه رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات دوره نهم اتاق‌های بازرگانی کشور گفت: بعد از اتمام رأی‌گیری، نتایج حداکثر ظرف دو ساعت اعلام می‌شود، البته نتایج در ابتدا دراختیار شورای عالی نظارت قرار می‌گیرد و پس از تأیید، نتایج به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

یحیی آل‌اسحاق امروز با حضور در محل برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران در هتل لاله گفت: انتخابات سراسری اتاق‌های بازرگانی نمونه‌ای از انتخابات مردمی است که می‌تواند در سرنوشت کشور در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

وزیر اسبق بازرگانی افزود: هر چقدر انتخابات شفاف، با نظم و اعتماد همراه باشد، استقبال بیشتر می‌شود. آنچه در رابطه با اتاق‌های بازرگانی باید به آن توجه شود، این است که شرایط پیش رو در حوزه‌های داخلی و خارجی انسجام، همدلی، همراه با تدبیر اقتضائات زمان و مکان را بین دست اندرکاران و مردم می‌طلبد.

آل‌اسحاق اظهار کرد: اکنون شرایط اقتصادی با سال گذشته فرق کرده و آتیه اقتصادی هم غیر از آن چیزی است که الان در آن به سر می‌بریم، بنابراین با واقع‌نگری و به دور از احساس و دور از جریانات سیاسی، باید عمل کرد.

وی گفت: واقعیت این است که اگر شرایط فعلی و آینده را در حوزه‌های داخلی با متر سیاسی بسنجیم حتما دولت، مردم و بخش‌های اقتصادی ضرر خواهند کرد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم و با تدابیر اقتصادی و روحیه متناسب با واقعیت‌های موجود جامعه و با روحیه‌ای با نشاط و غیرتمند و با شاخص‌هایی که در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی و منطقه‌ای که تا کنون در آن موفق بوده‌ایم، عمل کنیم.

آل‌اسحاق گفت: در یک کلام در هر جا که بر اساس شاخصه‌های انقلابی عمل کرده‌ایم موفقیت داشته‌ایم، بنابراین اگر آن را به حوزه‌های اقتصادی وارد کنیم، موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/

رقابت ۱۸۰ کاندیدا  برای کسب ۴۰ کرسی در ۴ بخش اتاق بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار