شش هزار نفر در طرح پیوند جوانان با مساجد در استان چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست شورای هماهنگی امور مساجد گفت: شش هزار نفر در طرح پیوند جوانان با مساجد، در ۱۰۹ مسجد استان شرکت کردند.

وی اضافه کرد: یک گروه کارشناسی پنج نفره به منظور ارزیابی میزان اثرگذاری و عملکرد فرهنگی این طرح، تشکیل و نتیجه را در نشست بعدی شورای هماهنگی امور مساجد استان اعلام کنند.

نکونام ادامه داد: مؤمنان موظفند در راستای حفظ حریم، حرمت و شأن مساجد تلاش بیشتری داشته و نباید این مکان مقدس با سالن‌های اجتماعات در یک تراز باشند.

وی افزود: ساخت مساجد باید بدون تجملات و در کمال سادگی صورت گیرد.

نکونام تأکید کرد: استفاده از آلات موسیقی مانند نی، ساز و دُهُل در مساجد به همراه سایر فعالیت‌های کاذب، ممنوع و حرام است.

وی افزود: ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و شورای هماهنگی امور مساجد شهرستان‌ها موظفند تذکرات لازم را در این خصوص ارائه و اطلاع رسانی کنند.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: تقویت امور فرهنگی و توجه به مساجد به عنوان مهمترین کانون و خاستگاه فرهنگ عمومی، باید مورد توجه تمامی مسئولان استان باشد.
 
وی با بیان حضور جمعی از مسئولان ارشد استان در محله ۳۲ شهرکرد و برنامه ریزی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی این مکان افزود: ساخت زمین چمن مصنوعی، احداث کلینیک، راه اندازی مجتمع فرهنگی و جمع آوری شبکه فاضلاب از مهمترین مصوبات پس از حضور در این محله بود.

عباسی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تصمیم گیری در سایر محلات محروم و ضعیف شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان ارشد استان می‌تواند در کاهش مشکلات حوزه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.
 
انتهای پیام/خ

نشست شورای هماهنگی امور مساجد در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: جوانان ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار