استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ساماندهی هیئت امنای مساجد نیازمند بومی سازی آیین‎نامه‌هاست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، بر ضرورت توزیع اعتبارات مربوط به فصل دین و مذهب در بودجه امسال استان، با هماهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، و دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز تکمیل و بهره برداری از مساجد و خانه‌های عالم نیمه تمام چهارمحال و بختیاری هم به صورت متمرکز اعلام و با نظارت نماینده ولی فقیه در استان توزیع می‎شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ساماندهی هیئت‌های امنای مساجد سراسر کشور بر اساس یک دستورالعمل ممکن نیست و باید آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه، برای مناطق و استان‏‌های مختلف بومی سازی شود.

عباسی با بیان اینکه توسعه مساجد زمینه ساز تقویت فرهنگ دینی در جامعه است اضافه کرد: انتخاب هیئت‌های امنا که نقش مهمی در افزایش برنامه‌های فرهنگی و توسعه مساجد دارند، باید با رأی مردم باشد.

وی یادآور شد: سپردن امور جاری حوزه فرهنگی بخصوص مساجد و خانه‌های عالم به مردم و استفاده از ظرفیت خیرین، در تکمیل و بهره برداری سریع‌تر از پروژه‌های نیمه تمام این بخش بسیار موثر است.

انتهای پیام/ن

نشست شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار