نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تکمیل مساجد و خانه‌های عالم در حال احداث در اولویت قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در نشست شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار تأکید کرد: باید با گسترش برنامه‌های فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف، زمینه حضور و استحکام پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد را افزایش داد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی بویژه در بین جوانان است گفت: مساجد به عنوان مدارس انسان سازی، نقش مهمی در تقویت ارزش‌ها و تربیت جوانان مومن و انقلابی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: ائمه جماعات هم نقش مهمی در جذب مردم به مساجد دارند و باید تلاش کنند تا محیط مسجد بویژه برای نوجوانان و جوانان جذاب باشد.

نکونام در ادامه خواستار اولویت بخشی به تکمیل مساجد و خانه‌های عالم در حال احداث در استان شد و از ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خواست؛ با شناسایی و پیگیری بهره برداری از این طرح‌ها، زمینه استقرار مبلغین دینی بویژه در مناطق محروم و محله‌های فاقد مسجد در استان را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مناطق استان هم اکنون با کمبود مبلغ دینی مواجه است که بایستی از ظرفیت روحانیون برای تقویت فرهنگ دینی در این مناطق استفاده شود.

نکونام با اشاره به وجود ۱۵ خانه عالم نیمه تمام در بخش‌های دوآب صمصامی و بازفت شهرستان کوهرنگ گفت: این در حالیست که گروه‌های تبلیغ ماه محرم امسال در این مناطق، جایی برای اسکان نداشتند.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها که روند احداث آن‌ها ناتمام مانده، دچار فرسودگی شده است.

نکونام افزود: تکمیل و بهره برداری از برخی مساجد طرح مسکن مهر مانند مسجد محله ۳۶ شهرک منظریه شهرکرد هم که به تأخیر افتاده و در حال استهلاک است باید پیگیری شود.

وی در پایان بر اهمیت حفظ مردمی بودن ساخت و انجام امور مساجد تأکید کرد.

انتهای پیام/ن

نشست شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: مسجد ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار