دستپاک با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین صادرات فرش دستباف جهان است، گفت: ۸۰ درصد تولیدات فرشبافان ایران صادر می‌شود.

۸۰ درصد تولیدات فرشبافان ایران صادر می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فرشته دستپاک  رئیس مرکز ملی فرش ایران  در چهارمین جشنواره فرش دستباف مازندران گفت: طرح و نقش فرش‌های دستباف از فرهنگ و سنت ایرانی برخاسته و به این لحاظ، در میان جان و روح مردم جای می‌گیرد و به آنان طراوت و شادابی می‌بخشد.۲۹ منطقه کشور در بحث فرش دستباف، ثبت جهانی شدند که یکی از این مناطق، منطقه کلاردشت مازندران است.

وی افزود: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و مرکز ملی فرش ایران مقرر شد نسبت به آموزش اصولی فرشبافان مازندران اقدامات لازم انجام شود و تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در رابطه با توسعه خوشه‌های فرش دستباف داریم تا بتوانیم گام‌های مؤثری در حوزه توسعه این صنعت برداریم.

دستپاک با اشاره به اینکه بسیار قابل توجه که نیمی از بافندگان فرش دستباف استان از بیمه شدگان بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: مازندران حدود ۴۵ هزار بافنده دارنده کارت قالیبافی بوده که از این تعداد ۲۵ هزار نفر، بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در کشور، به غیر از فرش، کالایی نیست که به تنهایی بتواند هنر و اشتغال را با هم همراه داشته باشد. ایران بزرگترین کشور صادر کننده فرش دستباف بوده که ۸۰ درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/س

صادرات فرش ایران به خارج از کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.