پلیس هند از بازداشت حدود ۴۰۰ رهبر جدایی طلب و مسئولان گروه‌های تروریستی طی هفته گذشته در منطقه کشمیر هند خبر داد.

بازداشت ۴۰۰ رهبر جدایی طلب در کشمیر هندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس هند روز یکشنبه از بازداشت حدود ۴۰۰ رهبر جدایی طلب و مسئولان گروه‌های تروریستی طی هفته گذشته در منطقه کشمیر هند خبر داد.

یک مسئول پلیس که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد اکثر افرادی که بازداشت شده اند با گروه‌های مذهبی بنیادگرا در ارتباطند.

وی افزود: باید با وارد کردن ضربه به شبکه‌هایی که از این تروریست‌ها حمایت می‌کنند، ارتباط آن‌ها را قطع کرد.

پس از حمله‌ای تروریستی که به کشته شدن بیش از ۴۰ نظامی منجر شد، اوضاع در منطقه کشمیر هند به شدت متشنج شده است.

به گفته همین منبع خبری، پس از حمله‌ای تروریستی با خودروی بمب گذاری شده که ۱۴ فوریه در ناحیه پولواما (Pulwama) روی داد و در آن ۴۱ شبه نظامی هندی کشته شدند. بخش کشمیر تحت کنترل هند به صحنه درگیری‌های خشونت بار تبدیل شده است.

این در حالی است که گروه (تروریستی) جیش المحمد که مقرش در پاکستان است مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت.

سازمان‌های جدایی طلب، که رهبرانشان طی عملیات پلیسی در این هفته بازداشت شدند، روز یکشنبه خواستار اعتصابی عمومی در کل منطقه کشمیر شدند.

بنابر بیانیه فرماندار کشمیر، که روز یکشنبه منتشر شد، در حالی که نیرو‌های دیگر در چارچوب تشدید تدابیر امنیتی و به منظور آماده سازی انتخابات پارلمانی هند در ماه مه، در راه اند، دست کم یک هزار نفر دیگر وارد منطقه شدند.

به علاوه، بالگرد‌ها و هواپیما‌های جنگی شنبه شب با پرواز بر فراز دره کشمیر، موجی از ترس و نگرانی را در میان ساکنان منطقه ایجاد کردند. به طوری که ساکنان منطقه با رفتن به فروشگاه‌ها به خرید سوخت و مواد اولیه ضروری اقدام کردند.

هند با متهم کردن پاکستان بر این باور است که این کشور (پاکستان) از نفوذ مخفیانه شبه نظامیان تندور و شورشیان مسلح به هند حمایت می‌کند. این در حالی است که اسلام آباد همچنان این اتهام را رد می‌کند.

حمله تروریستی ۱۴ فوریه که در هند روی داد موجی از خشم را در این کشور موجب شده است به طوری که مردم این کشور از نارندا مودی نخست وزیرشان خواستند دستور اقدامی تلافی جویانه علیه پاکستان را صادر کند.

دو کشور با یکدیگر جنگ لفظی تندی دارند، به طوری که مردم منطقه کشمیر (پاکستان) از دخالت نظامی گسترده هند وحشت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار