دژپسند، ضمن انتقاد از تعدد شعب بانکی گفت: با دیجیتال محور شدن بانک‌ها، شعبه‌های بی محتوا از بین خواهند رفت.

گلایه دژپسند از تعدد شعب بانکی/ فصل دیجیتال محور شدن بانک‌ها شروع شده استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه رونمایی از دستاورد‌های بانک ملی اظهار کرد: بانک‌های کشور باید از مسیر الکترونیکی شدن عبور و به دیجیتالی شدن فکر کنند. اقتصاد ایران بانک محور است و پیشرفت در نظام بانکی اقتصاد را پر بارتر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: نظام توزیع کالای اساسی ضعیف است


دژپسند ضمن انتقاد از تعدد شعب بانکی افزود: دیجیتالی شدن بانک‌ها به مقابله با شعب بی محتوا و بی نتیجه ختم شده و سرعت تحقق و پاسخدهی را افزایش می‌دهد.

وی گفت: نظام بانکی کشور با هزینه زا بودن عجین شده و متاسفانه همین موضوع ساختار بانکی را بشدت آزار می‌دهد، گاهی تعصبات محلی و بخشی مانع کاهش شعب می‌شود که از مدیران بانک‌ها صریحا میخواهم این موضوعات را کنار بگذارند.

وزیر اقتصاد ابراز کرد: اقتصاد مقاوم متعالی است و هیچ حصاری برای آن تعریف نشده است، زیرا صادرات را افزایش و با تکنولوژی‌ها پیش می‌رود. عواملی نظیر افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های بانکی می‌تواند به مقاوم شدن اقتصاد ایران کمک کند.

وی ادامه داد: منابع حاصل از فروش نفت خام و رفاهی که از آن بهره می‌بریم قابل افتخار نیست. بلکه منابعی که از استعداد‌های داخلی حاصل شده است بسیار قابل ستایش و موجب افتخار کشور است.

برداشت سود سپرده ارزی از خودپرداز های مخصوص

 

فرهاد دژپسند در حاشیه معرفی دستاورد‌های نوین بانک ملی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در بانکداری الکترونیک گفت: فعالان اقتصادی نگران هستند که اگر سپرده ارزی داشته باشند آیا می‌توانند در زمان مورد نیاز به آن دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: از نظر مقررات این تضمین داده شده که افراد می‌توانند با برخورداری از سود سپرده ارزی خود هر زمان که بخواهند آن را برداشت کنند

دژپسند گفت: افراد دارای سپرده ارزی می‌توانند از طریق خودپرداز‌های مخصوص هر زمان که بخواهند برداشت ارزی داشته باشند یا مبلغی از اسعارخود را به حساب شخص دیگری انتقال دهند، این موضوع با ایجاد اعتماد به سپرده گذاری ارزی بیشتری منجر خواهد شد.

یکی از دستاورد‌های بانکی کشور دستگاه‌های خودپرداز و خود دریافت ارزی بود که قابلیت دریافت و پرداخت ارز به مشتریان را به صورت دلار و یورو دارد.

انتهای پیام/

اقتصاد ایران بانک محور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار