مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:فیلم تاثیر زیادی در هویت بخشی به جوانان دارد.

تماشای فیلم در رشد شخصیت دانش آموزان اثرگذار استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی شنبه شب در افتتاحیه جشنواره فیلم رشد نیشابور گفت: وقتی یک فیلم به نمایش در می‌آید هر بیننده‌ای از یک زاویه خاص به آن نگاه می‌کند و این امر در مدارس تفکر انتقادی را در دانش آموزان تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: میزان یادگیری از طریق حس بینایی بسیار زیاد است و در واقع ۷۸ درصد آموزه‌های ما از طریق حس بینایی و شنوایی به دست می‌آید و یک فیلم این قدرت را دارد که هم حس بینایی و هم حس شنوایی را فعال کند و به همین دلیل است که آموزش از طریق تلویزیون مفید‌تر از رادیو است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فیلم‌های جشنواره رشد، فیلم‌های داستانی، انیمیشن، مستند و آموزشی هستند که دانش آموزان ما در اقصی نقاط کشور می‌توانند آن‌ها را ببینند و با این اتفاق عدالت آموزشی به نقطه کمال می‌رسد.

خدابنده افزود: فیلم‌های جشنواره رشد معمولا پس از جشنواره به فراموشی سپرده می‌شوند، در صورتی که جشنواره رشد فرصتی است برای معرفی این فیلم‌ها و پس از آن باید از آن‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: همکاران ما باید در گروه هنر کمک کنند تااز این فرصت استفاده کرده و بتوانیم زحمات معلمان عزیز، سختی ها، دشواری‌ها و لذت تعلیم و تربیت و همچنین خدمات جامعه فرهنگیان را در فیلم‌های جشنواره رشد نمایش دهیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فیلم تاثیر زیادی در هویت بخشی به جوانان دارد و در رشد و شکوفایی شخصیت دانش آموزان اثرگذار است.

تکتم اورعی دبیر جشنواره استانی فیلم رشد خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این جشنواره ۱۳۸ اثر ارائه شد که ۲۱ اثر از سراسر کشور وارد مرحله مسابقه شده که ۵ اثر از خراسان رضوی بوده است.

وی تصریح کرد: الهام طرقی، فرهنگی نیشابوری موفق شده است در بخش پویانمایی، تندیس سیمین بلورین این جشنواره را دریافت کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

فیلم‌های جشنواره رشد پس از جشنواره به فراموشی سپرده می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.