رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: از مجموع ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و توسعه‌ای این مجتمع مصوب سفر شهید آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ به استان خراسان رضوی تاکنون تنها ۱۰۰ میلیارد ریال معادل ۴۳ درصد آن تخصیص یافته است.

یاسر اسماعیلیان با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای جذب کامل این اعتبارات ابراز امیدواری کرد تا در سایه جذب کامل اعتبارات، روند اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه زیرساخت‌های این مجتمع سرعت یابد.

وی ادامه داد: روند احداث پردیس مجتمع آموزش عالی گناباد در قالب ۵۰ هکتار و ۲۵ هزار مترمربع زیربنا و در قالب ۱۲ پروژه عمرانی شامل دانشکده علوم، مجموعه ورزشی چند منظوره، زمین چمن، آزمایشگاه مرکزی، خوابگاه خواهران و مسجد و مجتمع فرهنگی، خوابگاه‌های دانشجویی و ... از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون افزون بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، برنامه پنج‌ساله راهبردی این مجتمع طی سال جاری در ۲۶۰ صفحه و با مضامین جامعه‌محوری، دستیابی به اهداف دانشگاه نسل چهارم و ... در دست اجراست و در آینده نزدیک نمایندگی مرکز رشد فناوری گناباد و تعدادی شرکت‌های دانش بنیان در این مجتمع راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیلیان گفت: در این راستا ۱۲ طرح مطالعاتی با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال بین این مجتمع با بخش‌های مختلف از جمله واحد‌های تولیدی شهرستان‌های گناباد، بیرجند، سیرجان و بجنورد منعقد شده و تاکنون با پنج شرکت تولیدی گنابادی برای بورسیه دانشجویان این مجتمع قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: ۲۸ نفر دانشجوی مجتمع آموزش عالی گناباد از آغاز سال تحصیلی پیش‌رو (مهرماه) در کنار تحصیل به صورت بورسیه در واحد‌های تولیدی مشغول به کار می‌شوند.

وی مهمترین محور‌های سند جامع مجتمع آموزش عالی را ایجاد دانشگاه کارآفرینی و پیش‌رو در حل مسائل و مشکلات جامعه و منطقه، تبادل موثر محقق و دانشجو در تحصیلات تکمیلی و اجرای طرح‌های پژوهشی برشمرد.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: ۶۱۴ نفر دانشجوی این مجتمع از سال ۱۳۹۶ تاکنون در رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقاط مختلف استان خراسان رضوی و کشور پذیرفته و مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد مجتمع آموزش عالی در قالب طرح توجیهی تهیه و تدوین و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.