مجوز پلمپ ۲۰ مرکز عرضه غیرمجاز گوشت دام در اطراف شهر یاسوج دریافت شده و به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم تعطیلی این مراکز خبر داد و گفت: این مراکز غیرمجاز در شهرستان بویراحمد فعالیت داشته که با مشارکت بقیه دستگاه‌های  متولی این مراکز به زودی پلمپ و تعطیل می‌شوند.

عبدالله بهمنش با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ پرونده در سطح استان در زمینه کشتار و عرضه غیرمجاز گوشت قرمز در کنار محور‌های مواصلاتی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند افزود:برخی از این پرونده‌ها با صدور رای لازم مختومه و بقیه در دست رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون با برخی از متخلفان برخورد شده است بیان کرد:این برخورد‌ها باید به طور مستمر ادامه داشته باشد تا موضوع کشتار‌های غیرمجاز در استان ساماندهی و خاتمه یابد.

بهمنش ادامه داد:به هیچ عنوان گوشتی که خارج از پروسه دامداری، میدان دام، کشتارگاه و قصابی دارای مجوز به دست مردم برسد مورد تایید دامپزشکی نیست.

وی افزود: قصابی‌های اطراف شهر یاسوج دام زنده خود را به کشتارگاه تحویل دهند و ۲۴ ساعت پس از آن با کمترین هزینه لاشه دام ذبح شده را تحویل بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب، دام را در محل‌های غیراستاندارد کشتار و عرضه می‌کنند گفت: دام باید در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی که هم کارشناس بهداشتی دامپزشکی حضور داشته و هم روحانی ناظر ذبح شرعی حضور دارد کشتار شود.

بهمنش با بیان اینکه برای ساماندهی کشتارگاه‌های غیرمجاز به همکاری و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی نیاز است از مردم استان هم خواست گوشت مورد نیاز خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/غ

 جمع آوری های قصابی های غیر مجاز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.