به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فضل الله شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره ایده انتخاب چهره برتر مردمی سال ۹۷ اظهار داشت: برنامه «فرمول یک» امسال بعد از ماه مبارک رمضان با این هدف شروع شد که تلاش کنیم قهرمانان ملی را برای مردم معرفی کنیم؛ قهرمانانی که چهرههای مردمی هستند.
وی افزود: ما هر چه جلوتر رفتیم مشاهده کردیم که این ایده هم با اقبال بینندگان مواجه شده و هم سوژههای مردمی زیادی هر روز به ما معرفی میشود؛ بنابراین تیم سازنده و گروه اجتماعی شبکه یک به این نتیجه رسیدند که در روزهای پایانی سال ۹۷، چهرههای مردمی سال را که بخشی از این افراد قبلا به برنامه «فرمول یک» آمده بودند، به بینندگان معرفی کنیم.
او ادامه داد: ابتدا از لیست ۵۰۰ نفره، ۲۰۰ نفر را انتخاب کردیم و سپس از این تعداد ۴۰ نفر گلچین شدند و در اختیار هیات انتخاب قرار گرفتند. این هیات منتخبی از کارشناسان شبکه یک، تیم برنامه ساز، خبرگزاری ها، هنرمندان، ورزشکاران، بازیگران سینما و تلویزیون، نویسندگان، سیاستمداران، روانشناسان، جامعه شناسان و فعالان اجتماعی هستند. هیات انتخاب هم پس از بررسیهای طولانی و تخصصی، تا آخر وقت ۲۷ بهمن، ۱۰ نفر را از بین این افراد برگزیده و به شبکه معرفی کردند.
مدیر گروه اجتماعی شبکه یک تصریح کرد: از اوایل اسفندماه، در برنامه «فرمول یک»، ۱۰ نفر برگزیده به انتخاب آرای مردمی گذاشته خواهد شد و در ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک، این چهره مردمی برتر سال ۹۷ را معرفی میکنیم.
شریعت پناهی یادآور شد: این ۱۰ نفر برگزیده به مرور در ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک که از ۲۵ اسفند آغاز میشود، دعوت خواهند شد تا چهره برتر مردمی سال در زمان تحویل سال از طریق همین برنامه به بینندگان معرفی شود.
وی تاکید کرد: در سال آینده از این منتخبین استفاده میکنیم به این صورت که قرار است آنها در اقصی نقاط کشور فعالیتهای عام المنفعه و خیرخواهانه انجام دهند و ما این فعالیتها را در برنامه انعکاس تصویری دهیم. فضل الله شریعت پناهی درباره اهداف انتخاب چهره برتر مردمی سال ۹۷ در شبکه یک هم گفت که الگوسازی چهره سازی خیر کشور، قدردانی و سپاس از افرادی که فعالیتهای عام المنفعه و ترویج فرهنگ کار نیک کردن در جامعه، از اهداف اصلی این ایده است. به طور کلی نوع دوستی، وطن دوستی، ایثار، شجاعت و مهربانی از شاخصههایی بود که ما در انتخاب چهره برتر مردمی سال مد نظر داشتیم.
مدیرگروه اجتماعی شبکه یک افزود: قصد ما از این برنامه این است که به مخاطبان بگوییم که کار نیک کردن نه نیازی به پول دارد و نه نیاز به یک کار از قبل برنامه ریزی شده؛ تمام ۴۰ نفری که مورد داوری قرار گرفتند واقعا فعالیتهای انسان دوستانهای انجام دادند که مادیات، دخلی در آن نداشته است. به طور مثال معلم بازنشسته فعال محیط زیستی، زبالههایی که چهره سواحل زیبای انزلی را مخدوش کرده بود، جمع آوری میکرد. در حال حاضر این خانم سفیر کار خوبی شده است که دیگران هم میتوانند آن را انجام دهند.
مجری و تهیه کننده برنامه «فرمول یک» در پاسخ به این سوال که چرا در بین این افراد، قهرمانان ورزشی و چهرههای هنری نیستند، عنوان کرد: از مدال آوران ورزشی، نفرات اول کنکور، المپیادها و جشنوارهها و ... در جای خود و به مرور از سوی مسئولان تجلیل شده و یا میشود، ولی در حوزه اجتماعی، افرادی که فعالیتهای عام المنفعه و خیرخواهانه انجام میدهند کمتر به چشم رسانهها میآیند و چون دیده نمیشوند، اصلا از آنها تجلیل نمیشود؛ بنابراین هدف ما این بود که کاری کنیم تا در جهت ترویج فرهنگ کار خیر در تلویزیون قدمی بر داریم.
ضیا درباره ایده انتخاب چهره مردمی سال گفت: ما قصد داریم فارغ از نگاههای مرسوم برنامههای نوروزی، چهره مردمی سال داشته باشیم و بهترین حالت این بود که خود مردم چهره سال را از بین خودشان انتخاب کنند.
علی ضیا با اشاره به مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اجرای این ایده شبکه یک گفت: قرار است در بیلبوردهای شهری، این ۱۰ برگزیده به همراه کدهای رای گیری، به مردم معرفی شوند.
تهیه کننده «فرمول یک» گفت: مردم تهران میتوانند با مراجعه به فرهنگسراهای ملل، خاوران، بهمن، اشراق، ارسباران، خاتم، گلستان و فردوس، برای انتخاب برترین چهره مردمی سال ۹۷ به طور حضوری رای دهند.
انتهای پیام/