مدیرکل بانوان و امور بانوان استانداری گفت: ۱۸۰۰بانوی سر پرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فاطمه فاضلی در نشست هم اندیشی بانوان مدیر، مشاورین دستگاه‌های اجرایی، نمایدگان سازمان‌ها و فعالان اجتماعی سیاسی با استاندار که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت:در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار استان تا کنون ۱۸۰۰نفر زن سرپرست خانوار به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: نداشتن ضامن یکی از مشکلات زنان سرپرست خانوار است که می‌طلبد مسئولان شرایط پرداخت وام را تسهیل نمایند تا این مشکل رفع شود.

وی تصریح کرد: در صورتیکه فاقدین شناسنامه تعیین تکلیف شوند برخی مشکلات مطرح شده در خصوص سهمیه نفت و تحت پوشش قرار گرفتن بیمه این قشر مرتفع می‌شود

وی ادامه داد: زنان در روستا‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که در شهر‌ها دیده نمی‌شود واین مشکلات زاییده مسافت و دوری از شهر‌ها می‌باشد

وی با اشاره به اینکه باید به اشتغال بانوان روستایی بدلیل خشکسالی‌ها توجه شود بیان کرد:ایجاد بازارچه فروش دایمی ویژه زنان یک ضرورت است تا آنها بتوانند صنایع دستی تولیدی خود را مستقیم در معرض فروش بگذارند و دست دلالان کوتاه گردد.

مدیرکل بانوان استانداری با اشاره به این مطلب که ۵۲درصد زنان استان شاغل هستند گفت: زنان سیستان و بلوچستان مهمترین ظرفیت توسعه اجتماعی هستند.


بیشتر بخوانید: اعطای ۱۸۰۰ فقره تسهیلات به زنان سرپرست خانوار صنعتگر


وی افزود:مدیریت زنان در سنتی‌ترین روستا وجود ۱۳۷دهیار و ۱۸۴۰کاندید زن برای انتخابات شورا‌ها از جمله دستاورد‌های دولت در چند سال اخیر است.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار