صادرات کالا از استان سیستان وبلوچستان طی ۱۰ ماهه امسال به ارزش بیش از ۷۳۳ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر رصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفتگو: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی ۱۰ ماهه ابتدایی سالجاری به وزن یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۹۹۷ تن با ارزش ۷۳۳ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۵۰ دلار می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش، یکصدو سی درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان صادارت در ۱۰ ماهه امسال از گمرکات استان به ارزش ۱۸۹ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۹۲۵ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۵۴۳ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۲۵ دلار می‌باشد که سهم صادرات از گمرکات استان ۲۶ درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان ۷۴ درصد می‌باشد.

میرشکار بیان داشت: براساس برنامه هدف گذاری شده در حوزه‌ی تجارت خارجی جهت امسال، میزان صادرات غیرنفتی استان به ارزش ۶۶۴ میلیون دلار تعیین شده که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در ۱۰ ماهه امسال، صادرات از استان به ارزش بالغ بر ۷۳۳ میلیون دلار، انجام شده است که می‌توان اشاره کرد در این مدت حدود ۱۱۰ درصد از کل برنامه تحقق یافته است.

وی افزود: در این مدت تراز تجارت خارجی استان به مثبت ۵۸۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۶۳ دلار رسیده است.

وی در پایان افزود: طی مدت ۱۰ ماهه سالجاری از سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، گاز، گوگرد، کاشی و سرامیک به کشور‌های افغانستان، پاکستان، امارات و سایر کشور‌ها، صادر شده است.

انتهای پیام/پ

رشد صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار