رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری ۵۳میلیارد تومان اعتبار به ۱۰۰۱طرح تولیدی در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار در نششت خبری با اصحاب رسانه که در سازمان صنعت و معدن و تجارت استان برگزار شد اظهارداشت: بمنظور توسعه و حمایت از واحدهای تولیدی در سال جاری به ۱۰۰۱طرح تسهیلات پرداخت شده که از این تعداد۸طرح بزرگ با اشتغال فراگیر بوده که ۹میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز ۵۲میلیارد تسهیلات به ۱۶۰واحد تولیدی پرداخت شد که اولویت با واحدهای دارای اشتغال بالای ۱۰۰نفر بوده است .

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۱۲۳واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری داریم که ۲۴هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد واحدها ۲درصد واحدهای بزرگ با اشنغال بالای ۱۰۰نفر واحد های متوسط,۵درصد و کوچک ۹۳درصد هستند.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۵واحد تولیدی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که میزان اشنغال در آنها بالای ۱۰۰نفر است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گفت:در بخش معدن در نه ماهه امسال ۳۱۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شده است که ۵۹درصد افزایش نشان می دهد.

میرشکار افزود:هم اکنون ۲۲۷معدن فعال داریم که از این تعداد ۱۹معدن در حال تجهیز است و ۶۲درصد معادن استان شامل معادت خاک رس، مصالح ساختمانی و آهک می شود.

وی تصریح کرد:۱۱درصد معادن مربوط,به سنگهای تزیینی ،گرانیتی ، تراورتن و مرر می باشد و۹درصد معادن غیرفلزی و ۱۸درصد فلزی است.

وی ادامه داد:در دهه فجر امسال ۷۴واحد صنعتی با اعتبار ۱۱۰۰میلیارد ریال افتتاح و برای ۶۵۰نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۷پروژه معدنی است که با اعتبار ۳۲میلیارد تومان برای ۲۱۵ نفر اشتغال ایجاد می کند.

حسینعلی سارانی افزود:برگزاری کارگاه‌ها آموزشی ویژه واحد‌های تولیدی از جمله اقدامات انجام شده است و در این راستا ۶۰۴دوره برای ۱۵۵۷۹نفر از کارکنان واحد‌های تولیدی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تحقق صادرات ۵واحد تولیدی با ارزش بیش از ۵۰میلیارد دلار از سال ۹۳تا کنون از جمله اهداف سازمان با هدف تولید صادرات گرا بوده است.

حسینعلی سارانی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان هم گفت: هم اکنون بیش از,۶۰درصد صنایع مستقر در استان و ۵۰درصد اشتغال بخش صنعت مربوط به واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان است.

اجرا و ساخت تصفیه خانه‌ها و حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا از جمله اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان طی چند سال اخیر است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: وجود ۹دستگاه آتش نشانی و ۲۹۴هکتار فضای سبز از جمله زیرساخت‌های شهرک و نواحی صنعتی زاهدان است.

سارانی افزود: همچنین تا کنون ۳پروژه امکان سنجی خوشه‌های صنعتی در استان انجام شده است و پروژه خوشه شیلات و فرش دست بافت در دست اجرا است.

انتهای پیام/پ

پرداخت  تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال جاری

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.