رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از اجرای طرح ویژه‌ی بازرسی و نظارت بر بازار و کالا و خدمات برای ایام پایانی سال و نوروز ۹۸ در سطح استان خبرداد.

طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات نوروز ۹۸ آغاز شدنادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: طرح ویژه‌ی بازرسی و نظارت بر بازار و کالا و خدمات جهت ایام پایانی سال و نوروز ۹۸، ازابتدای بهمن ۹۷ لغایت ۱۵ فروردین ۹۸، آغاز شده است.

وی افزود: ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به شکایت وگزارش‌های مردمی، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی از اهداف این طرح است.

میرشکار افزود: فعالیت‌های بازرسی و نظارتی جهت این طرح بر اساس روال سال‌های گذشته در بخش‌های کالایی و خدماتی است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های بازرسی و نظارتی در بخش کالایی مشمول نان، لبنیات (شیر، ماست وپنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه (سیب و پرتغال و ...) پوشاک، کیف و کفش، خواربار و شیرینی جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو و. می‌شود.

میرشکار در خصوص فعالیت‌های بازرسی و نظارتی در بخش خدماتی طی طرح مذکور، افزود: بازرسی و نظارت جهت شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی، دفاتر فروش بلیط مسافری، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی، غذا خوری‌ها، رستوران ها‌ی بین شهری نظارت بر عملکرد انبار‌ها و سردخانه‌ها، میادین میوه و تره بار وخدمات خشکشویی و قالیشویی و. مشول بخش خدماتی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری و مشارکت اداره کل استاندارد، دانشگاه‌های علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق‌های اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان حمل و نقل پایانه‌ها و پلیس راه استان، تاکسیرانی و اتوبوسرانی، ناظران افتخاری و تشکل‌های تولیدی و توزیعی در قالب‌های مختلف و خصوصا برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی در حال انجام است.

میرشکار در ادامه افزود: طی آغاز این طرح هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی تامین و توزیع کالا‌های هدف خاص جهت ایام پایانی سال و نوروز (میوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، شکر، نان، روغن نباتی، برنج و ...) از جمله شرکت‌های پشتیبانی امور دام، تعاون روستایی و غله و خدمات بازرگانی و سایر دستگاه‌های متوالی دیگر، صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان، اعلام داشت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبار‌های بی نام نشان و... از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستادخبری سازمان در طول شبانه روز (ازساعت ۶ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ پاسخگویی اپراتور واز ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر ویا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه کنند وپس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش (متخلف – غیرمتخلف) کرده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد

گفتنی است: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق پورتال سازمان به آدرس cppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین است.

 

انتهای پیام/ی

 

نظارت بر بازار کالا

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.