مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : زمین و طرح ساخت موزه دفاع مقدس کرمانشاه در مساحت ۱۵ هکتار با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع تهیه و طراحی شده که ساخت آن در برنامه توسعه ششم دیده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرادعلی محمدی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : موزه شامل تاریخ استان، نقش کرمانشاه در انقلاب، بحران کردستان، حماسه پاوه، نقش و عملیات‌های استان کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی در کرمانشاه و شهدای حرم در قالب نمایش‌های مختلف هنری مانند نمایش، عکاسی، تجهیزات نظامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، گفت : استان کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم با کشور عراق درگیر بود و در این استان ۳۴ عملیات، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که فقط سه هزار شهید آن در بمباران‌ها تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

محمدی با اشاره به بحران کردستان و حماسه پاوه که در استان کرمانشاه اثر مستقیم داشت، افزود: استان کرمانشاه به علاوه تقدیم هزاران شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، احداث ۲۰ یادمان شهدا در محور‌های عملیاتی، احداث ۲ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان گیلانغرب با پنج هزار متر زیربنا و مرصاد با سه هزار متر مربع زیربنا را از جمله دستاورد‌ها حوزه بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس برای احیای یاد خاطره شهدا و رزمندگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه احداث مجموعه فرهنگی کرمانشاه نیز در دست اقدام است، بیان داشت: بنیاد حفظ آثار کرمانشاه برای بازتاب رشادت‌ها و شجاعت مردم استان کرمانشاه روز‌های ۱۷ تا ۲۲ دی ماه سال جاری نمایشگاه در تهران برگزار کرد.

وی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را احیای روحیه خودباوری در کشور دانست و گفت: در طول دوران دفاع مقدس در تامین تمام تجهیزات جنگی کشور وابسته به خارج بودیم، ولی اکنون ایران جز مجهزترین و مستقل‌ترین کشور‌ها در زمینه تجهیزات نظامی مانند موشک و جنگ الکترونیک و دیگر تجهیزات نظامی است که همه حاصل خودباوری ناشی از انقلاب است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه در ادامه از هزینه کردن ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های مربوط به راهیان نور و دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: این اعتبار بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان، از سوی دفتر رهبری، بودجه‌های استانی استانداری و بنیاد حفظ آثار اختصاص یافت.

محمدی افزود: این اعتبار برای ایجاد ۲۰ یادمان شهدای گمنام، ۱۰ یادمان محور‌های عملیاتی، یک مرکز فرهنگی و یادمان مرصاد هزینه شده است .

 

 

انتهای پیام/د

هزینه کردن ۳۶ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های راهیان نور و دفاع مقدس

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.