نخست‌وزیر انگلیس در یادداشتی در روزنامه تلگراف نوشت «مصمم» است این کشور را در موعد مقرر (۹ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  ترزا می -نخست وزیر انگلیس- در یادداشتی که روز یکشنبه در ساندی تلگراف منتشر شد، بر عزم خود بر اجرای برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) مطابق با جدول زمانی از پیش تعیین شده، تاکید کرد.

او تاکید کرد مصمم است توافقنامه برکسیت را در تاریخ مقرر یعنی بیست و نهم مارس به اجرا گذارد و در خصوص شرایط جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا نیز امتیازات لازم را از بروکسل بگیرد هر چند اتحادیه اروپا با درخواست انگلیس برای مذاکره مجدد در خصوص توافق نامه برکسیت به شدت مخالفت کرده است.

نخست وزیر انگلیس در یادداشت خود نوشت: «من مصمم هستم برکسیت را مطابق با جدول زمانی تعیین شده (بیست و نهم مارس سال ۲۰۱۹/ ۹ فروردین ۱۳۹۸) به اجرا گذارم.»

ترزا می با این اظهارنظر خود در واقع احتمال تعویق تاریخ برکسیت را که برخی مسئولان سیاسی انگلیس از جمله جرمی هانت، وزیر امور خارجه این کشور، در روز‌های اخیر از آن سخن به میان آورده بودند، منتفی دانست.

او همچنین تصریح کرد تلاش می‌کند یک راه حل عمل‌گرایانه درباره برکسیت پیدا کند تا بتواند اکثریت پارلمان انگلیس را با خود در برکسیت همراه سازد. مجلس عوام انگلیس اواسط ژانویه با اکثریت قاطع آرا توافق نامه‌ای را که ترزا می‌ نوامبر گذشته با رهبران اروپایی در خصوص برکسیت منعقد کرده بود، رد کرد.

نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه اصلاحیه‌ای را که گراهام برادی نماینده محافظه کار انگلیس پیشنهاد کرده و از حمایت دولت ترزا می‌برخوردار بود، تصویب کردند. این اصلاحیه خواستار آن شده است که به جای تدابیر مرتبط با بند حفاظ یا "backstop" که با هدف جلوگیری از بازگشت مرز‌های فیزیکی میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در صورت عدم حصول توافق میان لندن و بروکسل در این توافق نامه گنجانده شده است، تمهیدات جایگزین اتخاذ شود. نخست وزیر انگلیس به خوبی می‌داند که اگر بتواند اتحادیه اروپا را به چشم‌پوشی از بند حفاظ در پیش نویس توافق‌نامه برکسیت متقاعد کند، حمایت‌های گسترده‌ای را در میان مردم و احزاب حاضر در پارلمان انگلیس جلب خواهد کرد.

پس از رای‌گیری در مجلس عوام، ترزا می‌ اعلام کرد قصد دارد مذاکرات مجدد با اتحادیه اروپا را آغاز کند هر چند اروپایی‌ها تاکنون به شدت با این خواسته لندن مخالفت کرده‌اند.

ترزا می‌ گفت: «وقتی به بروکسل برگردم، برای تامین منافع انگلیس و ایرلند شمالی مبارزه خواهم کرد. من این بار به یک ماموریت جدید، اندیشه‌های جدید و اراده‌ای جدید مجهز هستم و تلاش خواهم کرد یک راه حل عمل‌گرایانه برای اجرای برکسیت پیدا کنم. این ماموریتی است که پارلمان انجام آن را به من محول کرده است.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، محافل اقتصادی و تجاری انگلیس و اروپا بیم آن دارند که لندن و بروکسل درباره برکسیت توافق‌نامه‌ای امضا نکنند چرا که برکسیت بدون توافق پیامد‌های منفی زیادی برای دو طرف به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

تصمیم ترزا می برای اجرای برکسیت در موعد مقرر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار