بنا به اعلام نشریه دو دیمانش فرانسه، رئیس‌جمهور این کشور در حال بررسی احتمال برگزاری همه‌پرسی به منظور حل و فصل بحران اخیر در کشورش است.

مکرون به احتمال برگزاری رفراندوم در فرانسه فکر می‌کندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه دو دیمانش گزارش داد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تلاش برای حل و فصل بحران اخیر در این کشور در حال بررسی احتمال برگزاری یک همه‌پرسی در ماه‌های آینده است.

بنا به گزارش این نشریه، رئیس جمهور فرانسه در حال بررسی سازماندهی یک همه‌پرسی در ۲۶ ماه مه، همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان اروپا است و شانس برگزاری رای گیری در چنین روزی بسیار بالا خواهد بود.

دی دیمانش در گزارش خود یادآور شد که دپارتمان انتخابات در وزارت داخلی فرانسه که مسئول برگزاری رای گیری است، پیش از این  برگه‌های رای‌گیری را برای رفراندوم تهیه کرده و منتظر چراغ سبز رئیس جمهور است.

این نشریه نوشت مکرون تقریبا تصمیم خود را درباره همه‌پرسی گرفته با این حال این نشریه فرانسوی از ارائه جزئیات بیشتر درباره آن خودداری کرد.

اعتراضات جنبش موسوم به جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ و به دنبال اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور آغاز شد. به دنبال گسترش این اعتراضات به شهر‌های مختلف فرانسه و به خشونت کشیده شدن آن، دولت مکرون موقتا برنامه افزایش مالیات بر سوخت را کنار گذاشت. با وجود این، تظاهرات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه در اعتراض به برنامه‌های اقتصادی دولت مکرون، کاهش استاندارد‌های زندگی و افزایش نابرابری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار