وزیر خارجه ترکیه راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه کشورهای اروپایی با ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در گفتگو با خبرنگاران در بخارست، پایتخت رومانی، پیش از نشست غیررسمی وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا آغاز سازوکار مالی ویژه کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلستان با ایران را مثبت ارزیابی کرد.

وی در این زمینه گفت: باور داریم که با مذاکره و همکاری بیشتر این مشکلات حل خواهد شد. چنین تحریم‌هایی در تجارت نه تنها ایران بلکه کشور‌های اروپایی و ژاپن و تمام جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ لذا گام‌های اروپا جهت مقابله با این موضع آمریکا را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

 وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تاکید بر لزوم عقب‌نشینی آمریکا از اعمال تحریم علیه کشور‌ها افزود: از پیش اعلام کرده بودیم که تحریم آمریکا علیه ایران نتیجه‌ای به بار نخواهد داشت. در این زمینه با کشور‌های اتحادیه اروپا همفکر هستیم. اگرچه این گام‌ها ما را خرسند کرد، اما یک راه حل قطعی نیست.

چاووش‌اوغلو در بخشی دیگر از اظهاراتش در زمینه به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رئیس مجلس ونزوئلا، که خود را به عنوان «رئیس جمهور موقت» معرفی کرده از سوی پارلمان اروپا نیز گفت: دخالت خارجی صحیح نبوده و راه حل نیست. باعث عمیق‌تر شدن مشکل می‌شود. ممکن است خدای نکرده کشور را به سوی جنگ داخلی سوق دهد.

او افزود: مادورو از طریق انتخابات به روی کار آمده، لذا هیچ کس نباید به اراده مردم ونزوئلا بی‌احترامی نکند.

انتهای پیام/

استقبال ترکیه از سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
تركيه تكليفشو زودتر روشن كنه كه دنباله رو آمريكاست يا اروپا
آخرین اخبار