برخی از جمهوری خواهان پس از اظهارات توهین آمیز ترامپ نسبت به کامالا هریس، سعی کردند از او فاصله بگیرند.

پس از اظهارات بحث‌برانگیز ترامپ درباره «کامالا هریس» نامزد دموکرات و «معلول ذهنی» خواندن او، بسیاری از جمهوری‌خواهان تلاش کردند فاصله خود را با او حفظ کرده و از بیان نظرات مشابه دوری کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ روز گذشته در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت «ویسکانسین» طی حملات شخصی به کامالا هریس و جو بایدن گفت: «جو بایدن دچار اختلال روانی شد. کامالا هم که به همین شکل متولد شده است و اگر فکرش را بکنید فقط یک معلول ذهنی می‌توانست اجازه دهد این اتفاق برای کشور ما بیفتد». 

در حالی که این اظهارات بسیار جنجال برانگیز شده، «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره این لفاظی‌ها تلاش کرد که موضوع را تغییر دهد و گفت: «فکر می‌کنم بهترین چیز آن است که روی این مسئله تمرکز کنیم که سیاست‌های هریس کشور را ویران می‌کند. آنها لیبرال‌های دیوانه هستند». 

«تام ایمر» نماینده جمهوری‌خواه نیز ضمن نشان دادن واکنش مشابه، با تغییر دادن موضوع گفت: «من فکر می‌کنم کامالا هریس انتخاب اشتباهی برای آمریکا است. به نظر من او به همان بدی دولت چهار سال اخیر یا حتی بدتر از آن است». زمانی که ایمر برای اظهار نظر تحت فشار قرار گرفت، گفت: «من فکر می‌کنم باید روی مشکلات تمرکز کنیم. ترامپ یک بار مشکلات را برطرف کرد. آنها [دموکرات‌ها] دوباره مشکل ایجاد کردند و ترامپ می‌تواند دوباره آن را حل کند. این مهم است». 

ترامپ تا کنون بار‌ها به هریس حمله شخصی کرده و او را با صفاتی از قبیل «احمق» «ضعیف» و «تنبل» خطاب کرده است. یکی از لفاظی‌های جنجالی او مربوط به زمانی است که نژاد هریس را زیر سوال برد و گفت: «او همیشه از اصالت هندی حرف می‌زد و فقط میراث هندی را تبلیغ می‌کرد. من نمی‌دانستم که او سیاه پوست است، تا چند سال پیش که به طور اتفاقی سیاه شد و اکنون می‌خواهد به عنوان سیاه پوست شناخته شود». 

نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان به ترامپ هشدار داده است که باید مراقب اظهاراتی از این دست باشد؛ در غیر این صورت شاهد نتایج منفی در آرای مردم خواهد بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار