رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان حمایت می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای نسبت به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داد و  بدون اشاره به نقش اسرائیل در حملات تجاوزکارانه به سراسر لبنان، گفت: «آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها و سایر گروه‌های مورد حمایت ایران کاملاً حمایت می‌کند». 

به گزارش الجزیره، وی  مدعی شد که دولتش در حال تقویت «وضعیت دفاعی نیرو‌های نظامی آمریکا در غرب آسیا برای کاهش خطر جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر» است.

در بیانیه بایدن هیچ اشاره‌ای به شهادت غیرنظامیان، از جمله ده‌ها کودک  لبنانی که از دوشنبه هفته پیش در حملات صهیونیست‌ها جان خود را از دست داده‌اند، نشده است.

آمریکا که تامین کننده اصلی تسلیحات رژیم صهیونیستی است، از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر سال گذشته، با حمایت‌های دیپلماتیک و نظامی  خود، سبب ادامه تجاوزات اسرائیل شده است. واشنگتن تا کنون سه پیشنهاد شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار آتش‌بس در غزه بود، وتو کرده است. تحلیلگران بار‌ها هشدار داده اند که شکست آمریکا در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ غزه و جلوگیری از تشدید تنش در لبنان، منطقه را به سمت یک جنگ فراگیر سوق می‌دهد.

پیش از بایدن، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای از حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت حمایت کرد. او در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم درباره حملات اخیر به لبنان گفتگو کرده و حمایت «کامل» خود را اعلام کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار