مقامات بین‌المللی به خبر شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان دادند. 

در پی تایید خبر شهادت «سید حسن نصرالله» در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این حمله را محکوم کرده و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سیاست نسل کشی، اشغالگری و تهاجم اسرائیل که از ۷ اکتبر آغاز شده و تا کنون ادامه پیدا کرده، اکنون لبنان و مردم آن را هدف قرار داده است». 

اردوغان نگرانی عمیق خود را به دلیل «حملات وحشیانه» اسرائیل علیه جان مردم لبنان و کودکان آن ابراز کرد و به انتقاد از حمایت‌های تسلیحاتی از این رژیم پرداخت. او نوشت: «تل‌آویو همچنان که از تسلیحات و مهمات حامیان خود برخوردار می‌شود، به طور فزاینده‌ای بی ملاحظه‌تر شده و تمام انسانیت، ارزش‌های بشردوستانه و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد». 

اردوغان تاکید کرد: «سیاست جنون اسرائیل که در غزه و رام‌الله دیده شده، نباید به لبنان و دیگر کشور‌های منطقه گسترش یابد».

رئیس جمهور ترکیه در انتها از شورای امنیت سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری خواست تا در واکنش به این رخداد، اقدامات فوری انجام دهند و گفت: «هیچ فرد با وجدانی نمی‌تواند چنین قتل عامی را پذیرفته یا مشروع بداند». 

اعلام حمایت وزیر دفاع آمریکا از رژیم صهیونیستی

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حملات اخیر به لبنان گفتگو کرده است.

آستین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من حمایت کامل خود را از حق اسرائیل برای دفاع از خود و مردمش در برابر گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران ابراز کردم. [در این گفتگو]تاکید کردم که آمریکا مصمم است از سوء استفاده ایران و شرکای تحت حمایت آن از وضعیت موجود برای گسترش درگیری جلوگیری کند».

ابراز نگرانی سازمان ملل 

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان «به شدت» نگران تشدید تنش‌ها در لبنان است.

 آلمان: وضعیت لبنان بسیار خطرناک است

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه لبنان هشدار داد که وضعیت لبنان بسیار خطرناک است و این خطر وجود دارد که کل منطقه بیشتر به سمت «مارپیچ خشونت» بلغزد.

کوبا: ترور بزدلانه دبیر کل حزب‌الله را محکوم می‌کنیم

«میگل ماریو کانل» رئیس‌جمهور کوبا روز شنبه ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان را محکوم کرد.

وی در سخنانی گفت: «عملیات ترور بزدلانه سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله، در پی حمله اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم می‌کنیم».
رئیس‌جمهور کوبا اضافه کرد: «این واقعیت، تهدید خطرناکی برای امنیت منطقه و جهان داشته و مسئولیت کامل آن بر عهده اسرائیل با همراهی آمریکاست».

فرانسه: برای جلوگیری از بی‌ثباتی در منطقه تلاش می‌کنیم

وزارت امورخارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مقامات لبنانی و شرکای فرانسه در منطقه برای جلوگیری از هرگونه بی‌ثباتی و «پس از تایید ترور سید حسن نصرالله» در تماس است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که امنیت و حفاظت از غیرنظامیان باید تضمین شود.

روسیه ترور دبیر کل حزب‌الله لبنان را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله توسط اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند و از این رژیم می‌خواهد تا خصومت‌ها در لبنان را متوقف کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان را به‌شدت محکوم و اعلام کرد: «مسکو ترور دبیرکل حزب‌الله را به‌شدت محکوم کرده و درباره پیامد‌های این اقدام بر لبنان و تمام خاورمیانه هشدار می‌دهد».

واکنش «بایدن» به ترور سیدحسن نصرالله 

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان ابراز خرسندی کرد.

وی بدون محکوم کردن حمله تروریستی اسرائیل به مناطق غیرنظامی بیروت، ترور سید حسن نصرالله را اقدامی در جهت عدالت توصیف کرد.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار